Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Audi 100: Jak si soudruzi „vytunili“ auto podle svého vkusu

Audi 100: Jak si soudruzi „vytunili“ auto podle svého vkusu

Audi 100 třetí generace, v hantýrce bazaristů přezdívaná doutník, se v Evropě nevyrábí již 27 let. V zemi „za velkou čínskou zdí“ však stále platí za vcelku oblíbený automobil.

 

Audi 100 generace C3 přineslo v roce 1982, kdy bylo v Německu představeno, dodnes velmi dobře aerodynamicky řešenou karoserii s koeficientem čelního oporu vzduchu Cx rovno 0,30 u základní verze. Tehdy se jednalo o aerodynamického rekordmana. V průběhu let navíc vůz zrál, takže od roku 1985 byla nabídnuta výrazně zlepšená ochrana proti korozi zásluhou uplatnění pozinkovaných plechů. Ještě později vůz dostal speciální bezpečnostní systém Audi Procon-ten, který při čelním nárazu využívá relativního pohybu hnacího ústrojí k tomu, aby odtáhl sloupek řízení od řidiče a zároveň napnul bezpečnostní pásy. Později vůz dostal také stálý pohon všech kol Quattro. Výroba vozu s karoserií sedan a kombi Avant byla ukončena v roce 1991.

V roce 1988 se toto audi začalo vyrábět také v nejlidnatější zemi světa. Konkrétně u automobilky Hongqi, založené v roce 1958 coby značka první čínské automobilky FAW (First Auto Works), jež zahájila svoji činnost v roce 1953. Výroba vozu pak pokračovala až do roku 2006 pod označením CA7200/CA7220, coby klasický čtyřdveřový sedan.

Jenže v průběhu let nevyráběli Číňané pouze sedany, ale také jiné karosářské verze. Kromě kombi, které existovalo už v Německu, to byly například pick-upy, prodloužené limuzíny či čtyřdveřové kabriolety. Posledně jmenovaných karosářských verzí vzniklo celkem osm různých variant. Technický základ měly samozřejmě stejný na základě Audi 100. Lišily se však detaily své karoserie a dále poháněcím ústrojím.

Více si přečtěte na webu Auto.cz.

Kompletní zpravodajství k prezidentským volbám 2018 najdete zde>>>

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek