Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Brzda na tlačítko? Podívejte se, jak funguje elektromechanická parkovací brzda

Brzda na tlačítko? Podívejte se, jak funguje elektromechanická parkovací brzda

Elektrika a elektronika je v automobilech zastoupena stále více. Od počátku minulé dekády tak již neovládá pouze okna, zrcátka, sedačky či zámky dveří, ale také parkovací brzdu. Jak systém funguje a čím se jednotlivé verze liší?

 

Dej tam „ručku“, slýchával jsem často z úst otce v dobách mých řidičských začátků. Tím měl na mysli, abych použil parkovací brzdu. K její aktivaci sloužila a slouží páka umístěná u většiny aut mezi sedadly, u některých, zejména sportovních vozů (Porsche 944, Lotus Esprit) pak umístěná mezi sedadlem řidiče a prahem karoserie.

Automobilky se však s vývojem techniky snaží řidiči jeho práci usnadňovat. Smyslem je nabídnout při ovládání vozidla vyšší komfort, což se neobejde bez moderních prvků, využívajících primárně elektrickou energii.

Elektromechanicky ovládaná parkovací brzda se poprvé objevila v BMW řady 7 E65/E66 na sklonku roku 2001. S příchodem uvedené generace sedmičky systém nahradil mechanicky ovládanou parkovací brzdu pedálem, tedy řešení, které používala předchozí řada E38, jež se v tomto inspirovala konkurenčními mercedesy a také americkými vozy.

Více si přečtěte na webu Auto.cz.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek