Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Co má vyšší emise? Závodní víkend ve formuli 1, nebo zaoceánský let?

Co má vyšší emise? Závodní víkend ve formuli 1, nebo zaoceánský let?

Monoposty formule 1 jsou nyní tak úsporné, že se za celý závodní víkend spálí méně paliva, než na jednom dlouhém letu dopravního letadla. Ale dvanáctiválce se beztak už nevrátí.

Není to tak dlouho, co se přechod formule 1 na turbomotory s hybridem setkal s nelibostí fanoušků i některých automobilek, Ferrari dokonce hrozilo, že případě schválení čtyřválců F1 opustí a tak nakonec došlo ke kompromisu v podobě přeplňovaných V6 1,6 l. Jakkoli utrpěl zvuk aut a to jisté míry i prestiž soutěže, tomuto kroku jsem rozuměl - přeplňování a elektrifikace je aktuální trend a F1 chce jít s dobou, nehledě na to, že pak bude lépe plnit roli laboratoře pro vývoj produkčních pohonných jednotek.

Ale i tak se čas od času objeví návrh, že by bylo dobré se k V8, V10 nebo dokonce V12 vrátit. To se však nestane. „Nebylo by to přijato společností," řekl šéf FIA Jean Todt v rozhovoru pro Auto Magazine. „Máme zodpovědnost za organizaci, sledovanou lidmi na celém světě. A globální společnost by toto nepřijala".

Celý článek si můžete přečíst na webu Auto.cz.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek