Čtyřválcové Lamborghini? Potkáte ho v Jižní Americe

David Bureš

Když se řekne Lamborghini, obvykle si vybavíme exotický supersport s výrazným vzhledem, hlučným výfukem a silným motorem. Hlavně dvanáctiválcové agregáty jsou dokonce charakteristickým prvkem tohoto výrobce. Brazilský tým Mottin Racing ale na tradice nedbal a své závodní Gallardo vybavil čtyřválcem od Volkswagenu.

Čtyřválcový motor se v sériových lamborghini nikdy neukázal. Desetiválcový Huracán sice díky vypínání válců umí jet jen na pět válců, jinak ale firma používala nejméně osmiválce. Tím vůbec nejmenším byl dvoulitrový osmiválec pro Urraco P200, které se prodávalo výhradně na italském trhu. Použitím maličkého motoru se toto babylambo v sedmdesátých letech vyhnulo vyšší dani uvalené na vozy s motorem nad objem dvou litrů.

Použití dvoulitrového čtyřválce v závodním Gallardu má své výhody. Automobil je nasazován ve vytrvalostních závodech, přičemž využití desetiválcového agregátu by znamenalo příliš vysoké závodní náklady. Proto jej stáj raději z Gallarda vyjmula a použila ho ve svém dalším závodním autě, speciálním závodním prototypu z dílny společnosti MCR.

CELÝ ČLÁNEK SI PŘEČTETE NA AUTO.CZ

sinfin.digital