Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Ferrari Berlinetta Boxer, aneb ty nejlepší dvanáctiválce od Ferrari

Ferrari Berlinetta Boxer, aneb ty nejlepší dvanáctiválce od Ferrari

Ferrari 365 GT4 Berlinetta Boxer spolu se svými následníky v podobě modelů 512 BB, Testarossa, 512 TR a F512 M představovalo více než dvacet let vrchol v nabídce maranellské značky.

Ferrari má ve své historii řadu zajímavých kapitol, k těm nejzajímavějším a dnes již uzavřeným patří evoluce silničních modelů s vidlicovými dvanáctiválcovými motory s úhlem rozevření 180 stupňů před zadní nápravou.

Motory těchto vozů nejsou skutečnými boxery, přestože bylo toto označení automobilkou Ferrari oficiálně použito u vozů ze sedmdesátých a počátku osmdesátých let.

Dvanáctiválce značky Ferrari i přes rozevření válců v úhlu 180 stupňů a vzhled typický pro ploché motory fungují jako klasické vidlicové motory s rozevřením válců například v úhlu 60 stupňů, tradičním pro maranellské vozy, což znamená, že dva protilehlé písty mají společný klikový čep, a když je jeden v dolní úvrati, tak ten druhý je nahoře, zatímco v motoru s označením boxer jsou protilehlé písty vždy oba zároveň v dolní nebo horní úvrati.

Ferrari se tedy při vývoji těchto pohonných jednotek rozhodlo využit výhody plochého motoru v podobě nižšího těžiště a zároveň zůstat věrné koncepci vidlicového dvanáctiválce.

Celý článek si můžete přečíst na webu Auto.cz.

 

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek