Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Ferrari slaví sedmdesátiny. Připomeňte si nejvýznamnější milníky jeho historie

Ferrari slaví sedmdesátiny. Připomeňte si nejvýznamnější milníky jeho historie

Sedmnáctitisícové severoitalské Maranello je domovem jedné z nejslavnějších automobilek světa. Ta slaví kulatiny a má za sebou mnoho úspěchů nejen v prestižních automobilových závodech...

 

Enzo Ferrari (1898-1988) coby závodník nedosáhl výraznějších úspěchů ve velkých kláních. Proto se z něj stal podle současného slovníku manažer. Scuderia s jeho příjmením vznikla v listopadu 1929 v Modeně jako závodní stáj. Když se Alfa Romeo vzdala oficiální přítomnosti na okruzích, zastupoval ji právě tento tým, už tehdy se slavným logem vzpínajícího se koníka. „Kříž a had“ jej ale před druhou světovou válkou koupil zpět a Enzo se chtěl postavit na vlastní nohy. Nemohl však pro další firmu použít svoje jméno, protože mu to zakazovala smlouva. Na celých deset let.

AAC

Nová společnost Auto Avio Construzioni (AAC) postavila v roce 1940 dva exempláře sportovního vozu Tipo 815 s řadovým osmiválcem 1,5 l. Už tehdy se v označení objevilo trojčíslí, které se používá dodnes, i když má různé výklady. O tři roky později se přestěhovala do Maranella. První skutečné Ferrari, typ 125 S, přišlo na řadu až v květnu 1947, továrna musela být nejprve opravena po válečném spojeneckém bombardování. Pro značku typický vidlicový dvanáctiválec, opět pouze jedenapůllitrového objemu stvořil slavný Gioacchino Colombo.

První vozy Ferrari byly vlastně určeny hlavně k závodům, ale ty sportovní mohly i na běžné silnice. Označení jednotlivých typů odpovídalo objemu jednoho válce. Kupříkladu legendární řada 250vznikla v mnoha podobách včetně překrásné Testa Rossy. Později se silniční vozy už jen upravovaly. Používaly se i motory jiných konfigurací: řadové čtyřválce a šestiválce Aurelia Lamprediho, V6 a V8 Carla Chitiho... Unikátní dvouválec pro GP Monaka F1 nakonec nevyjel, projekt se ocitl u ledu...

Více si přečtěte na webu Auto.cz.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek