Kdo je opravdu největší automobilkou na světě? Záleží na tom, co vše výrobci zahrnou do prodeje a jak definují auta

ČTK

sto

Největší automobilky na planetě zveřejnily údaje o prodeji za rok 2017. Která je oficiálně číslo jedna? Odpověď: vše závisí na tom, co výrobci zahrnují do globálních údajů o prodeji. A rozhodně to, jak definují auta, píše BBC.

Letos se pocty jedničky dožaduje nový hráč, aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Japonsko-francouzská skupina koupila v roce 2016 Mitsubishi a loni v září přijala současné jméno. Tvoří ji deset značek, jako Dacia, Datsun, Infiniti a Renault Samsung Motors. Firma uvádí, že dohromady prodala v loňském roce 10,61 milionu osobních a lehkých užitkových aut a stala se celosvětově automobilovou skupinou číslo jedna. To je ale trochu matoucí.

 

Proč? Protože Volkswagen uvedl, že prodal loni 10,74 milionu vozů. A někteří tvrdí, že podle těchto čísel by měl být jmenován největším ze všech, druhý rok po sobě.

 

Určení toho, kdo je jedničkou v celosvětovém prodeji aut, závisí na tom, jaký druh hodnocení chcete, uvádí automobilová analytička z BMI Research Anna-Marie Baisdenová. Některá média umístila alianci Renault-Nissan-Mitsubishi na pozici největšího prodejce lehkých vozů za rok 2017 a Volkswagen na druhé místo. Ta však odečetla tzv. těžké vozy, jako velké nákladní vozy a autobusy, z údajů od Volkswagenu. Volkswagen tyto vozy do svých čísel zahrnuje, takže média, která vzala celkové údaje, oznámila, že Volkswagen si udržel pozici jedničky před aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi.

 

Aby byly zmatky ještě větší, automobilky a země mají různé definice pro lehké a těžké vozy. Oblíbené SUV, tedy sportovně užitkové vozy, jsou to lehké nákladní, nebo osobní vozy? To záleží na tom, jakou značku řídíte.

sinfin.digital