Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Legendární žigulík dostal moderní háv. Zastaralé předchůdce ale nakonec nenahradil

Legendární žigulík dostal moderní háv. Zastaralé předchůdce ale nakonec nenahradil

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.

 

Aby mohli Sověti co nejrychleji pokrýt potřeby trhu, místo vlastního vývoje sáhli po licenci italského Fiatu, konkrétně modelu 124, Evropského vozu roku 1967. 

Proč to byl Fiat a ne třeba Volkswagen? Důvody byly politické. V Itálii byla začátkem 60. let velmi silná komunistická strana vedená známým Palmirem Togliattim. V roce 1964 zemřel a na jeho počest Sověti přejmenovali město, kde se VAZ později vyráběl, na Toljatti.

První auto, licenční VAZ 2101, jemuž se také říká žiguli (lidově pak žigulík), vyjelo v roce 1970 a s různými obměnami coby VAZ 2104/2107 se udrželo ve výrobě až do roku 2012.

Více si přečtěte na webu Auto.cz.

 

 

 

 

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek