Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Marathon, Silver Line, Green Line: Akční verze Škody Favorit jsou dnes vzácné

Marathon, Silver Line, Green Line: Akční verze Škody Favorit jsou dnes vzácné

Po limitovaných sériích Škody Favorit se vždy jen zaprášilo, dlouho se na skladech a v showroomech neohřály...

 

Škoda Favorit, která letos oslavila 30 let od svého debutu, byla pro středočeskou automobilku přelomovým modelem: moderním hatchbackem s předním pohonem. Zrodila se v šibeničním termínu a i když měla své mouchy, dokázala ji vlastně zachránit, bez něj následně neměla šanci přežít... Pak přišel listopad 1989 s politickými změnami a mnoho věcí bylo jinak, nicméně právě napsané se potvrdilo. Mimochodem, v programu následovalo praktické kombi Forman, oblíbenec českých rodin.

Zadluženého výrobce koupil na základě rozhodnutí české (nikoli federální) vlády Volkswagen, který mu záhy vysvětlil, jak z mála vydělat hodně. I když automobilový svět začal zaoblovat a tvary škodovek z pera Marca Deschampse, šéfdesignéra studia Bertone, vycházely z módy možná rychleji, než bylo zdrávo. Řešení? Zušlechtěné akční modely, limitované série s balíčky výbavy navíc, které se ale vyplatily. Tedy většinou... Nezvedaly přitom technickou úroveň nijak zásadním způsobem. Ta ale byla srovnatelná se soupeři a poměrně na výši.

Objevily se až po prvním faceliftu z léta 1991, kdy řada dostala novou celistvou masku bez štěrbiny a s centrálně umístěným emblémem. Podpora odbytu se zdařila, prodávaly se jako housky na krámě a zákazníci se na speciály chytili, vždyť přece nevlastnili jen nějaké obyčejné, ale výjimečné a exkluzivní auto! Recept s patřičnými ingrediencemi, který s patřičnou propagací v médiích funguje všude jinde po světě, zabral i u nás...

Více si přečtěte na webu Auto.cz.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek