Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Modernizovaná Škoda Octavia budí emoce. Změnila se vedle vzhledu dramaticky i jízda?

Modernizovaná Škoda Octavia budí emoce. Změnila se vedle vzhledu dramaticky i jízda?

Modernizovaná Škoda Octavia po svém odhalení vzbudila bouřlivé emoce. Množství kritiky se v internetových diskuzích sneslo na přepracovaný design, jemuž dominují rozdělené hlavní světlomety, až se zapomnělo na další novinky, které facelift přivezl. A právě na ty jsme se zaměřili při první jízdě s modernizovanou octavií. Poprvé jsme ji vyzkoušeli na mezinárodní jízdní prezentaci v okolí portugalského Porta.

Než se však zaměřím na samotné jízdní dojmy, krátce se zastavím u tolikrát komentované přídě s širší maskou chladiče a rozdělenými světlomety, jejichž vnitřní část slouží pro dálková světla a vnější pro potkávací.

Musím souhlasit s kolegou Honzou Mičkou, který tvrdil, že ve skutečnosti vůz vypadá lépe než na prvních zveřejněných fotografiích. Vskutku si počkejte na reálné setkání, protože ve skutečnosti čtyřoká octavia vypadá zajímavě, a to zvlášť v případě verze s full-LED světlomety. Pravdou ale je, že hodně záleží na zvoleném kabátě. Jestliže v červené, modré nebo tmavě šedé karoserii to vozu sluší, třeba v šampaňské moc ne.

Teď už ale pojďme k interiéru, design je ryze subjektivní věc, a tak se zaměřme spíše na prvky, které lze už objektivně porovnat. Vnitřek totiž zdobí nový multimediální systém, jehož poznávacím znakem je vedle nové grafiky větší displej. Ten má v závislosti na verzi úhlopříčku 6,5“, 8“ nebo 9,2“, přičemž není žádný překvapením, že na mezinárodní prezentaci se automobilka chlubila především vrcholnou verzí Columbus s největší nabízenou obrazovkou.

Ta je s více než devíti palci opravdu obří, přičemž se chlubí jasným obrazem a skvělým rozlišením, které činí 1280 × 640 pixelů. Chválíme i velice rychlé reakce systému na dotek ruky, díky čemuž tolik nevadí nahrazení konvenčních tlačítek dotykovými plochami. Na druhou stranu se nám s tradičními tlačítky přece jen lépe pracuje, třeba ovládání hlasitosti rádia bylo díky kruhovému ovladači jednodušší (dnes ho nahradila dvě tlačítka). Nevýhodou je navíc i fakt, že se lesklé dotykové plochy rychle zamastí, načež hned středovou desku zdobí otisky prstů. To bohužel platí i nově použité leskle černé plasty, které mají k obrazovce opticky ladit. Dotykové plochy jsou ale bohužel moderní trend, na který Škoda musela reagovat. Bohužel ne vždy je moderní řešení lepší volbou.

Čtěte dál na webu auto.cz


 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek