Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Mrazivá rána trápí šoféry. Co určitě nedělat, abyste se rozjeli?

Mrazivá rána trápí šoféry. Co určitě nedělat, abyste se rozjeli?

V minulých týdnech padaly noční teploty klidně i k minus dvaceti stupňům Celsia, auta zamrzala, akumulátory dostaly pořádně zabrat a s nimi i někteří majitelé aut. Ti, jenže své plechové miláčky na zimu pořádně nepřipravili, klidně ráno neodjeli z parkoviště, a nemuselo to být pouze kvůli nevhodně zvolenému, nebo již značně opotřebovanému obutí. Přitom stačí dodržovat pár pravidel a mrazivá rána mohou být o dost příjemnější.

Napůl vyhráno mají majitelé vozů s nezávislým topením. Je docela jedno, zda se jedná o dodatečně montovaný díl, nebo výbavu instalovanou rovnou z výroby. Pokud mu nechybí dálkové ovládání, stačí pouze vystrčit ruku z okna, topení zapnout a zhruba za dvacet minut máte v kabině příjemné teplo, stoupne i teplota motoru (nezávislé topení ohřívá chladicí kapalinu) a povolí i námraza na oknech. A to, i když auto pokrývá vrstva sněhu, kterou je však podle zákona platného od loňského roku omést. Pokud tak neučiníte a vyrazíte na silnici, hrozí vám pokuta až 2000 Kč.

U automobilů, které nezávislé topení nemají, se holt neobejdete bez manuálního škrábání oken, v lepším případě pouze těch bočních (pokud máte vyhřívání čelního a zadního okna). Dejte si záležet a očistěte okna pořádně, vytvoření pouze malých průzorů se vám může šeredně vymstít, a nemá nyní na mysli pouze pokutou.

Někteří si chtějí ulehčit práci poléváním okna horkou vodou, to ale může mít podobný efekt, jako když doma do vymrzlé sklenice nalijete vodu rovnou z rychlovarné konvice. Sklo takový teplotní šok nemusí vydržet a může prasknout, notabene pokud jej již máte „načaté“ například důlkem od kamínku. Horká voda navíc v třeskutých mrazech rychle chladne a může na sklech vytvořit ještě pevnější krustu, než kterou jste se původně chystali odstranit.

Máte odklizeno, ale stále jste se nedostali za volant, a dokonce i to může být problém. Zamrzlé zámky dveří u starších aut (novější mají bezklíčové odemykání nebo alespoň dálkově ovládané centrální zamykání) jsou zimní evergreen, stejně jako přimrzání gumového těsnění ke karoserii. Připravený řidič má však ráno po kapsách rozmrazovač zámků a předem použil přípravek na těsnění na glycerínové nebo teflonovo-silikonové bázi (nikoliv pouze silikonový olej, z karoserie už jej nikdy nedostanete). Oba přípravky dohromady pořídíte za pár korun, v žádném případě je však přes noc nenechávejte v autě. Když se do něj totiž nemůžete dostat, jsou vám k ničemu. Alespoň mně se osvědčila poštovní schránka…

Další tipy se dočtete na Auto.cz.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek