Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Nástupce Škody Yeti odhalen. Karoq nabídne digitální štít i ovládání gesty, takto vypadá v akci

Nástupce Škody Yeti odhalen. Karoq nabídne digitální štít i ovládání gesty, takto vypadá v akci

Nástupce Škody Yeti se bude jmenovat Karoq. Automobilka nové kompaktní SUV poprvé představí 18. května ve Stockholmu a na trh by mělo přijít v druhé polovině roku. Karoq, přicházející místo další generace Yetiho, je podle předsedy představenstva Škody Bernharda Maiera zcela nový model. Bude se vyrábět v závodě Škody v Kvasinách, stejně jako sesterský Seat Ateca. V Estonsku právě probíhají první testy. Pojďme si shrnout vůbec první oficiální informace.

„Tak nám zabili yetiho,“ chtělo se mi říci po zveřejnění jména nástupce první generace SUV z Kvasin. Informace o novém názvu modelu se na serveru Auto.cz objevily již několikrát, ale vždycky jako spekulaci „neposvěcenou“ samotnou automobilkou. Jméno Yeti je hezky svébytné a dobře se pamatuje, značce však šlo o sjednocení systému názvů vozů SUV. Je to prosté – Volkswagen má v Evropě Tiguan a Touareg, Seat zase Atecu a na cestě je Arona, Škoda má Kodiaq a nyní i Karoq. Všechno do sebe hezky zapadá.

Škoda Auto v rámci první propagace modelu Karoq přistoupila ke stejnému systému jako kdysi v případě superbu a kodiaqu – pro první testy poskytla zatím pouze maskované exempláře. Úplnou podobu odhalí až v rámci světové premiéry ve Stockholmu, které se budeme účastnit (připadá na 18. května tohoto roku, uvedení vozu na trh proběhne v druhé polovině roku). O aktuální jízdní dojmy vás samozřejmě neochudíme, před tím si ale shrneme základní fakta.

Nová platforma a větší rozměry

Nová Škoda Karoq stojí na modulární platformě MQB a ve srovnání s modelem Yeti (využíval základ PQ35) pořádně vyrostla. S délkou 4382 milimetrů je o 160 milimetrů delší než předchůdce, šířka karoserie činí 1841 milimetrů (+ 35 mm), rozvor je delší o 60 milimetrů (nyní má 2638 mm, ve vrzích 4x4 je to 2630 mm), a výška je naopak o 40 milimetrů menší (1605 mm). Vnější rozměry v podstatě odpovídají Seatu Ateca, se kterým karoq sdílí platformu, téměř všechny pohonné jednotky i volitelný pohon všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex páté generace a speciálním režimem Offroad. Zatím poslední verzi Haldexu má i Škoda Yeti - dostala jej v rámci velké modernizace.

Škodovka slibuje o 40 milimetrů větší šířku pro lokty předních cestujících (vzadu o 12 mm), prostor před koleny zadních cestujících je větší o 35 milimetrů a narostl také zavazadlový prostor – nyní má 521 litrů. Pokud si však připlatíte za systém VarioFlex známý již z yetiho, můžete posunutím druhé řady sedadel zcela vpřed dosáhnout až 588 litrů, případně 479 litrů při posunutí zcela vzad. Systém VarioFlex je zároveň jedním z prvků, kterým ateca nedisponuje. Po vyjmutí zadních sedadel karoq nabídne 1810 litrů prostor, zatímco koncernový sourozenec, u něhož lze pouze sklopit opěradla, nabídne „jenom“ 1604 litrů.

Rozměry karoserie však podobnost karoqu a atecy nekončí. Jak můžete vidět na přiložených fotografiích a ve videích, nová škodovka se seatu náramně podobá i vzhledově, což ale není nic až tak překvapivého. Hlavní odlišnosti najdeme vpředu – „čtyřoká“ čelní plocha odkazuje na kodiaq, světlomety mohou mít plně diodovou techniku. Záď se mírně liší tvarem víka kufru (karoq má pod svítilnami více „plechu“) a ani grafika diodových svítilen není úplně totožná.

Pokud ale chcete mít v rozpoznávání opravdovou jistotu, mrkněte na vnější zpětná zrcátka s integrovanými směrovými blikači. Jsou ukotveny přímo u předních sloupků, zatímco ateca je má na stojinách pod vodorovnou linkou bočních oken. Ostatně španělský sourozenec nám už loni dal nápovědu, že tomu tak bude, a sice vnitřními záslepkami v předních rozích oken řidiče a spolujezdce.

Konečně digitál

Až dosud to vypadalo, že první škodovkou s digitálním přístrojovým štítem bude superb, ale není tomu tak. Automobilka mu říká Digital Instrument Panel a nabízí celkem čtyři možnosti uspořádání: klasické (otáčkoměr a rychloměr na klasických místech), digitální (mapa navigace nebo jiný preferovaný zdroj zabírá téměř celou plochu displeje), Inprofile (uprostřed preferovaný zdroj, například navigace, nahoře a po stranách dodatečné informace) a redukované uspořádání vhodné pro jízdu v noci.

Co dalšího Škoda v novém modelu slibuje a jak si stojí ve srovnání s konkurencí? Čtěte další podrobnosti na webu Auto.cz.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek