Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Ne všechny pohony 4x4 u ojetin jsou bezúdržbové. Které vyžadují pozornost?

Ne všechny pohony 4x4 u ojetin jsou bezúdržbové. Které vyžadují pozornost?
 

Automobily s pohonem všech kol jsou stále oblíbenější. Jenže co od nich lze očekávat z pohledu dlouhodobého užívání?

Automobily s pohonem všech kol i za předpokladu, že nepočítáme ryze terénní vozidla s připojitelným pohonem přední nápravy, jsou zcela běžně k vidění na plochách autobazarů či v soukromé inzerci. Mnozí kupující ojetiny se tak zákonitě ptají, zda si mají koupit běžnou verzi s pohonem pouze jedné nápravy, nebo raději zvolit čtyřkolku. Jenže nebude mít takové auto zvýšené servisní náklady v porovnání s verzí obranou o pohon čtyř kol?

Níže se pokusíme nastínit, které systémy pravidelnou údržbu pro delší přežití vyžadují a které nikoliv. Současně si uvedeme příklady vozidel, kde popisovaný typ pohonu všech kol najdete.

Dnešní automobily s motorem uloženým napříč před přední primárně poháněnou nápravu mají téměř vždy pohon všech kol realizovaný některou z aktivně ovládaných lamelových spojek. Lamelová spojka v podstatě slouží k připojení pohonu zadní nápravy a hlavním důvodem, proč se dnes používá, je snaha o dosažení co možná nejnižších emisí a tedy i spotřeby paliva. Umožňuje totiž velmi snadno jízdu pouze s poháněnou přední nápravou a tedy bez zbytečných ztrát v pohonu, které by přinášelo řešení s centrálním diferenciálem, bez ohledu na jeho typ.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek