Nejlevnější auta s dvanáctiválcovým motorem: Výše už to nejde

Tomáš Dusil

Dvanáctiválcový motor představuje jakousi magickou hranici. Více už si přát opravdu nelze, pokud tedy opomeneme stroje vyráběné kusově. Za kolik si lze dnes odvézt domů takový stroj?

Automobilové motory mají dnes stále méně válců. Jestliže jsme před časem byli svědky nahrazování šestiválců čtyřválci, v současné době jdou automobilky na ještě menší počet. Jistě víte, že připravovaná sportovní Ford Fiesta ST bude mít pod kapotou přeplňovaný tříválec. A dávno již neplatí, že BMW řady 5 pohání ve většině verzí řadový šestiválec. Naopak dnes „pětkové“ BMW nabízí více variant čtyřválců než šestiválců. Naproti tomu v roce 1988, kdy vyjela třetí generace E34, byste čtyřválec pod kapotou vozu hledali marně.

sinfin.digital