O nákupu automobilů rozhodují většinou ženy. Chceme pro ně být atraktivnější, říká ředitel evropského Lexusu

Podíl prodejů automobilů, o nichž rozhodly ženy, je v Evropě hodně nad 50 procent, říká v rozhovoru pro INFO.CZ Pascal Ruch, ředitel evropských operací automobilky Lexus. Proto pro něžnější pohlaví chceme být atraktivnější, dodává. Jak vidí budoucnost automobilové dopravy? A odzvonilo už dieselovým motorům a velkým autosalonům?

Před měsícem jste představili nový vůz Lexus UX, jehož hlavním inženýrem byla žena. Proč je to v automobilovém světě stále výjimka?

Lexus UX je pro nás velmi výjimečný vůz právě proto, že jeho hlavní inženýrkou je velmi talentovaná žena Chika Kako. Je pravda, že je to v automobilovém světě spíše výjimka, ale tím spíše jsme rádi, že nejdeme s proudem. A když už o tom hovoříme, její vliv je opravdu patrný. Dnes ráno jsem mluvil s několika ženami a všechny mi potvrdily, že je ženská ruka na UX znát. V tom, jak je tvarované, jaký z něj měly pocit. Jak bylo vyvinuté.

Je to váš kalkul, že míříte na něžnější pohlaví?

Ne, my chceme, aby naše vozy rádi řídila obě pohlaví – to je patrné i z naší marketingové komunikace. Ale pokud se podíváme na čísla, tak každý druhý automobil prodaný v Evropě, je prodaný něžnějšímu pohlaví. To je fakt, realita. Jenže když vezmeme celkový podíl vozů, o jejichž nákupu ženy rozhodují, tak už jsme nad 50 procenty. Protože když muži dnes kupují nové auto, tak jsou to často jejich manželky a přítelkyně, které mají hlavní slovo. A proto chceme být jako značka atraktivní i pro ženy.

Není to snad cílem každé automobilky?

Nechci, aby to znělo jako klišé, ale myslím, že my máme tento přístup zakódovaný v naší DNA. Lexus reprezentuje především dvě věci. Kvalitu a spotřebitelský prožitek. Začali jsme s tím před 30 lety, ale tyto hodnoty se od té doby nezměnily. O naše zákazníky se staráme lépe, než konkurenti. Tvrdí to i různé studie nebo ukazatele – že nám na klientech skutečně záleží. A myslím, že právě ženy jsou na toto citlivější a dokáží to vnímat.

Sázka na vodík

Kdybych se vás zeptal jako HR manažer: kde vidíte svou značku za pět let. Co byste odpověděl?

Když se podívám na naše plány na třetí dekádu, tak hlavní cíl je pokračovat v našem evropském růstu. Před čtyřmi lety jsme prodávali 45 tisíc aut, nyní jich prodáváme 175 tisíc a pro další roky počítáme s dalším růstem. Než samotná expanze je pro nás ale důležitější to, jak jí dosáhneme. My chceme, aby to bylo udržitelným způsobem.

Co si pod tím mám představit?

Vezměme třeba náš vůz UX. Jsem přesvědčený, že mnoho lidí si k němu najde velmi osobní vztah. To auto bude reprezentovat přesně to, co chtějí a potřebují. Od jízdních vlastností po design. Co je ale důležitější, je to, aby s námi lidé už zůstali. Mým velkým přáním a cílem je, aby lidé, kteří si koupili vůz naší značky, aby s Lexusem byli i nadále. To je, myslím, mnohem podstatnější, než míra naší expanze. A abychom tohoto cíle dosáhli, musíme jednoznačně akcentovat kvalitu. Kvalitu naší organizace, našich výrobků, našich remarketingových schopností. Musíme zaručit, že všichni, kdo mají s Lexusem něco společného, pracují opravdu s plným nasazením.

sinfin.digital