Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Povinná výbava automobilů: Má dnes vůbec smysl?

Povinná výbava automobilů: Má dnes vůbec smysl?

Povinná výbava většinou ve voze překáží, a často v případě problémů stejně nepomůže. Má ještě v dnešní době smysl? Zeptali jsme se odborníků.

 

Současná legislativa vyžaduje, aby všechna osobní auta byla vybavena výstražnou vestou a trojúhelníkem, lékárničkou, pojistkami, sadou žárovek, heverem, klíčem na kola i rezervou (podrobněji v samostatném boxu). Třeba právě u posledních tří položek však už několik let platí výjimka – auta s lepicí sadou, dojezdovými pneumatikami, případně se sjednanými asistenčními službami jimi být vybavena nemusí. A jak se nám před časem potvrdilo, současné vozy začínají být tak komplikované, že je možná namístě zamyslet se nad dalšími úpravami.

 

Představte si, že se řítíte po dálnici noční tmou, prořezávanou jen ostrými paprsky světlometů LED. Když tu najednou s pípnutím na palubní desce vyskočí upozornění o jejich závadě. Auto díky bohu svítit nepřestane, světlomety však v nouzovém režimu sklopí svit tak nízko, že je další komfortní jízda vyloučena. Že fabulujeme? Nikoliv, jde o reálnou závadu redakčního vozu z nedávné doby.

Zatímco u staršího auta by řešením našeho problému pravděpodobně byla výměna žárovky, dnes jde o závadu prakticky neřešitelnou mimo servis. Však také třeba světlo LED neopravíte jinde než u odborníků. Vozit náhradní proto s sebou nemusíte. Potíže se ale netýkají pouze nejmodernějších aut. Namátkou můžeme zmínit třeba Renault Modus, kde i výměna obyčejné žárovky vyžaduje sejmutí nárazníku – což je práce minimálně na dvě hodiny.

Více si přečtěte na webu Auto.cz.


 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek