Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Prokletí faceliftů: Povedly se vůbec někdy nějaké? Pokusili jsme se je najít

Prokletí faceliftů: Povedly se vůbec někdy nějaké? Pokusili jsme se je najít

Facelifty bývají většinou na škodu a vzhledu jednotlivých aut moc nepomohou, ba právě naopak. Výjimky se ale najdou vždycky.

Většina světových výrobců automobilů musí jednou za tři, čtyři roky osvěžit každou modelovou řadu. Už i Asiaté ustoupili od čtyřleté generační výměny, kterou donedávna praktikovali, hlavně u sortimentu nabízeného mimo domovinu.

Pouze jihokorejský koncern Hyundai-Kia nahrazuje nejprodávanější modely po zhruba pěti letech. Každoroční vzhledové modernizace, obvyklé v USA a u Opelu, vzaly zasvé už v 70. letech minulého věku.

Samozřejmě jde hlavně o to, „udržet auto na trhu“, takže se z faceliftů stal hlavně marketingový nástroj. Nové vozy beztak vznikají nejprve tam, až pak se přesouvají do vývojových a konstrukčních kanceláří. Facelifty vlastně nejsou vůbec potřeba, mnohdy totiž fanoušky při pohledu na novinku napadne, že tady někdo spíše vyhazoval peníze oknem. Najdou se ale i výjimky, kdy se skutečně podaří vzhled osvěžit a vyhladit vrásky.

O PODAŘENÝCH FACELIFTECH SI PŘEČTETE V ČLÁNKU NA AUTO.CZ

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek