První rozhovor šéfdesignéra škodovky: Spoustu času trávím v muzeu, nejhezčí je Škoda Popular

urm

Když loni vystřídal šéfdesignéra mladoboleslavské automobilky Jozefa Kabaně Oliver Stefani, bylo to velké překvapení. Škoda se snažila obsadit uvolněné místo po Kabaňovi, který odešel k BMW, několik měsíců. Nakonec se firmě podařilo ulovit skutečnou hvězdu – autora současných Volkswagenů Olivera Stefaniho. Vzhledem k tomu, že vývoj automobilů trvá několik let, ještě chvíli potrvá, než veřejnost uvidí první vůz Škoda jen z jeho pera. Už se však podílel na konceptu Vision X, který automobilka představila v Ženevě. Při té příležitosti také Stefani poskytl vůbec první rozhovor českým médiím.

Můžete popsat svoji designerskou vizi pro škodovku?

V uplynulých letech Škoda Auto odvedla opravdu hodně práce. Je tady ovšem stále velký potenciál, jak značku rozvíjet dál. Přál bych si, aby design našich automobilů měl ještě více emocí, než je tomu nyní. Když se dnes zákazníci rozhodují, jaké auto si pořídit, tak se rozhodují značně racionálně. Chtěl bych, aby se rozhodovali více srdcem.

Jak moc jste se podílel na současném konceptu Vision X?

Také jsem na něm pracoval. Na trh bude uveden v roce 2019 a design takového automobilu nevznikne během třech měsíců. Když jsem nastoupil, tak jsem pracoval zejména na přídi tohoto vozu.

Jak byste porovnal svůj designový styl se stylem svého předchůdce Jozefa Kabaně?

Škoda Auto má svojí DNA, na níž musíme stavět a dále ji rozvíjet. To je nezbytné i u ostatních součástí koncernu. Jedním z těch prvků DNA jsou i křišťálové prvky, které pomohly dodat ikonický směr naší značce. Právě křišťálové prvky se zákazníkům líbí a hodí se k pojetí celé značky. Na vzhledu můžeme ještě dále pracovat a přidávat nové věci.

sinfin.digital