Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Puma GT Lumi. Málo známá brazilská automobilka se vrací

Puma GT Lumi. Málo známá brazilská automobilka se vrací

Na reinkarnace slavných výrobců jsme zvyklí hlavně v jedné stopě. Čas od času se stane, že se vrátí i malá automobilka. Jako nyní třeba Puma.

 

Puma je brána v Brazílii za ikonu. Sportovní kupé takřka evropských tvarů vzniklo v září 1966 na základě projektu závodníka Rina Malzoniho. Nová společnost převzala São Paulu jeho firmu Luminari Ltda To znamená, že mělo dvoudobý tříválec DKW a koncepci „vše vpředu“, design přepracoval Anisio Campos.

Poté, co místní pobočku DKW-Vemag koupil Volkswagen, se v útrobách objevily ploché vzduchem chlazené čtyřválce této značky, hlavně objemů 1,5 a 1,6 l, později i devatenáctistovky a dvoulitry. Pohonné ústrojí se ovšem přestěhovalo dozadu.

Produkce se pohybovala kolem pěti stovek aut ročně, vrcholem byl rok 1974 s 1.137 vyrobenými vozy. Hrstka kupé a spiderů se dostala také do Evropy. Konstrukční výjimku představoval model GTB se šestiválcem Chevrolet v přídi. Tvarům začaly dominovat hrany. 80. léta přinesla doplňkovou výrobu náklaďáků, ale také ekonomickou krizi a přírodní katastrofy. Proto Puma v roce 1986 padla, dvakrát změnila majitele, ten poslední, Alfa Metais Veículos, stavěl sporťáky s přidanými písmeny AM do poloviny 90. let minulého věku, jen chlazení vzduchem vystřídala kapalina.

Více si přečtěte na webu Auto.cz.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek