Škoda Favorit slaví 30 let. Také jste na něj byli v pořadníku?

ČTK

raz

Mladoboleslavská automobilka Škoda, tehdy pod názvem Automobilové závody Mladá Boleslav (AZNP), vyráběla v komunistickém Československu osobní vozy hojně rozšířené ve většině tehdejších satelitů Sovětského svazu, které však byly proti západním automobilkám značně zastaralé. Změnu přinesl až model Škoda Favorit, který automobilka poprvé představila na brněnském veletrhu před 30 lety, 16. září 1987.

Favoritem Škoda opustila zastaralou koncepci a přešla k výrobě vozů s motorem vpředu a pohonem předních kol. Nákladný vývoj, během kterého bylo přihlášeno 42 patentů a který trval pouze dva a půl roku, byl svěřen týmu pod vedením konstruktéra Petra Hrdličky. Na vzniku favorita se podílely i renomované zahraniční firmy. Finální verzi vzhledu karoserie navrhlo italské designerské studio Nuccio Bertone. S německou automobilkou Porsche zase škodováci konzultovali celou konstrukci vznikajícího vozu a nechali si zde navrhnout zavěšení motoru s požadavkem na optimální akustiku a vibrace.

Chceme ovlivnit volby, na Babiše víme šílené věci, říká režisérka „zakázaného“ dokumentu

sinfin.digital