Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Škoda slaví třicetiny Favoritu. Ukázala nové snímky prototypů, podívejte se

Škoda slaví třicetiny Favoritu. Ukázala nové snímky prototypů, podívejte se

Mladoboleslavská automobilka kulaté výročí svého přelomového modelu důkladně oslavuje. Důkazem je nejen nová sada firemních fotografií...

 

Favorit mnoho lidí považovalo za zastaralý už v době, kdy měl světovou premiéru. Je pravdou, že přišel pozdě a jeho hranaté tvary vyšly z módy velmi záhy, automobilový svět na konci 80. let minulého věku začal kulatit (a třeba Ford a Audi ještě mnohem dříve). Jenže v podmínkách centrálně řízené ekonomiky státu beztak šlo o vpravdě husarský kousek. Povedlo se jej dovést do sériové výroby – a to bylo hlavní.

Rychlý vývoj znamenal, že se mnohé dětské nemoci odstraňovaly až za pochodu a tehdejší kvalita, upřímně, nebyla příliš valná. První exempláře verze 136 L, které se k soukromým zákazníkům dostávaly počínaje zářím 1988, měly už z výroby drobné závady. Zdaleka nešlo jen o hnědé plasty na palubní desce, které se kroutily až časem, ale kupříkladu o nefunkční osvětlení zadní registrační značky. Původně navíc měly být vybaveny stěračem zadního okna, ale měl jej snad pouze stříbrný vůz na tehdejších propagačních materiálech. Zákazníci, kteří po něm toužili, si museli počkat na výbavu LS, případně dokoupit zvlášť a namontovat svépomocí.

Okřídlený šíp potěšil své fanoušky i historiky a aktuálně novou sadu firemních snímků přelomového modelu. Tím prostě byl a bez jakýchkoli diskusí. Samozřejmě pro exempláře Škodovka sáhla do firemního muzea a depozitářů. Zajímavý je hlavně stříbřitý prototyp hatchbacku 781 z roku 1985, který byl vyhotoven jako funkční vzorek luxusnějšího provedení. Dostal spodní části nárazníků v barvě karoserie, do toho předního, ještě nikoliv definitivního tvaru navíc hranaté mlhovky. Od pozdějších exemplářů jej odlišovaly i ozdobné nápisy Škoda na zadních sloupcích a unikátní kola. Interiér měl pak výrazně tvarovaná sedadla pokrytá kůží – včetně opěrek hlav.

Více si přečtěte na webu Auto.cz.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek