Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Studenti škodovácké akademie ukázali novou elektrickou buginu. Tohle by se mělo vyrábět

Studenti škodovácké akademie ukázali novou elektrickou buginu. Tohle by se mělo vyrábět

Projekt Azubi car studentů Škoda Akademie v Mladé Boleslavi má nebývalý úspěch. Čtvrtým počinem je elektrická bugina Škoda Element. Redakce webu Auto.cz si ji krátce vyzkoušela na vlastní kůži.

Jsem toho názoru, že když se mají studenti technických oborů něco doopravdy naučit, nesmí pouze sedět v knížkách nebo poslouchat přednášky učitelů. Důležitá je praxe, možnost si všechny hezky osahat a řešit případné nejasnosti nad každým dílem zvlášť. Vždyť práci diferenciálu také nejlépe pochopíte na pohyblivém modelu, stejně jako dokonalou souhru ozubených koleček v převodovce.

Střední odborní učiliště Škoda Auto v Mladé Boleslavi všemi potřebnými pomůckami disponuje, vedle toho ale každý rok seskupí zhruba dvacítku studentů, kteří mají možnost se naplno zapojit do vývoje vlastního auto. O projektu Azubi car jsme vám toho ostatně v posledních letech napsali dost a dost. V roce 2014 se jednalo o otevřenou Škodu CitiJet postavenou na bázi modelu Citigo, o rok později jsme řídili pick-up Funstar s technikou trojkové fabie, a loni to bylo pekelně zbarvené kupé Atero vycházející z Rapidu Spaceback. Možná jste čekali, že dalším počinem bude koncept vycházející z octavie, studenti ale vytřeli všem zrak elektrickou plážovou buginou nazvanou Element.

Studenti věděli, že Škoda Auto plánuje elektrický model, proto se vydali touto cestou, na začátku ale pochopitelně nebylo jasně dané, o co půjde a na jakém základu. Grafické návrhy (celkem bylo 66 skic) vznikaly snad na všech platformách současných škodovek, postupným tříděním nakonec padla volba na model Citigo. Jednadvacítka studentů nicméně neměla v plánu „kopírovat“ to, co už navrhli kolegové v minulých letech. Nechtěli ani tuningovou kreaci s brutální aparaturou, sníženým podvozkem a neony. Mělo to zkrátka být něco úplně nového.

Inspirací se nakonec stal i student Petr Stanislav, který pracoval na Azubi car II (Škoda Funstar) a následkem úrazu skončil na kolečkovém křesle. To je z hlediska svobody pohybu značně omezující, proto letošní parta dělala všechno proto, aby kamarádovi ulehčila život. Studenti v zájmu osvětlení celého příběhu natočili a sestříhali krátké video, které přikládáme.

Další informace čtěte zde.