Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Test zimních pneumatik: Víme, jaké se vyplatí pořídit, a kterým se raději vyhnout

Test zimních pneumatik: Víme, jaké se vyplatí pořídit, a kterým se raději vyhnout

Přední evropské autokluby podrobily náročným testům napodobujícím rozličné zimní podmínky celkem 32 pneumatik. Naprostá většina z nich je jen průměrná.

 

Letošní test zimních pneumatik s rozměry 195/65 R 15, respektive 215/65 R16, ukázal, že na zimních silnicích vládnou pláště s jen průměrným hodnocením. Kategorie pneumatik se známkou „dobrý“ byla velmi hojně zastoupena, a to v šestadvaceti z dvaatřiceti posuzovaných, částečně i kvůli tomu, že vlastnosti plášťů prémiových výrobců v jedné z kategorií testu dosáhly právě jen průměrného hodnocení. A i když v těch ostatních byly chvalitebné, nebo dokonce výborné, podle pravidel testu, jakmile jednou dostaly „trojku“, už na lepší celkovou známku nedosáhly.

Asi nepřekvapí, že se mezi vítězi zkoušek objevili přední výrobci věhlasných značek. Jenže společnost jim letos dělaly pláště, které svými výrobky míří spíše na to, ušetřit kapsu spotřebitelů. V rozměru 195/65R 15 se tak objevila za vítězným Continentalem na bronzovém stupínku nízkonákladová pneumatika Kleber, před ni dokonce na druhou pozici pronikla jen málo známá značka Esa-Tecar. Ostatní upadly do průměru, od něhož se oddělila kvůli chabému výkonu na suchu pouze dostatečně hodnocená pneumatika od Semperitu.

U rozměru 215/65 R16 sice opět vyhrál prémiový plášť, tentokrát Dunlop, ovšem na druhé místo se protlačil nejlepší z průměrných BF Goodrich. Za sebou nechal obvyklé abonenty medailových pozic jako Goodyear, Michelin či Continental. Na trojku obstálo dokonce 14 ze 16 posuzovaných plášťů. V této kategorii se vyskytl i propadlík – na pětku se předvedlo obutí Nankang, které vykázalo naprosto tragické výsledky na sněhu i za mokra. Tomuto obutí proto vystavily hodnotící autokluby z Německa, Rakouska a Švýcarska červenou kartu.

Více si přečtěte na webu Auto.cz.

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek