Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

V Německu testují auto s dvěma volanty. K čemu taková podivnost slouží?

V Německu testují auto s dvěma volanty. K čemu taková podivnost slouží?

Připravovaná autonomní vozidla jsou testována různými způsoby. Společnost Continental používá i prototypy se dvěma volanty.

Samořídící automobily se sice stávají stále reálnějšími, jejich vývoj ale zatím ani zdaleka nekončí a je na nich potřeba ještě pečlivě pracovat. Systémy autonomní jízdy se testují různými způsoby, přičemž dodavatel dílů Continental má ve své testovací flotile také unikátní prototypy s dvěma volanty. K čemu slouží a jak fungují?

Continental pomocí takových prototypů zkoumá, jak osoba za volantem reaguje na situaci, kdy se systém pro autonomní jízdu vypne a řidič musí zasáhnout do řízení. Právě citlivý přechod mezi autonomní jízdou a manuálním řízení bude v následujících letech naprosto klíčový, a to v době, kdy auta zvládnou jezdit sama jen někdy a nikoliv za všech situací.

 „V rámci tématu plně automatizované jízdy pro nás bude největší výzvou nová úloha řidičů. Z té vyplývají též nové potřeby a požadavky,“říká k tématu Karsten Michels, vedoucí systémového vývoje v divizi Interiors koncernu Continental.

 Zatímco dnes osobu za volantem plně zaměstnává řízení vozidla (nebo by alespoň mělo), v budoucnu bude řidič pouze sledovat dění a reagovat bude jen v případě potřeby. Nutnost odtrhnutí se od knihy nebo psaní pracovního mailu ale člověku nějakou chvíli potrvá, a tak mu auto bude muset zřetelně a intuitivně najevo, co se děje a jak má řidič (nebo jen operátor, chcete-li) zareagovat.

V prototypech Continentalu s dvojitým řízením je obvykle skutečný volant umístěný na pravé straně, zatímco vlevo je pouze maketa. Za skutečným volantem sedí vyškolený řidič, zatímco za maketou je usazen testovací pilot, bez větších zkušeností s takovým systémem.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek