Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

V Severní Koreji se pokusili okopírovat Mercedes. Nechcete vidět, jak to dopadlo

V Severní Koreji se pokusili okopírovat Mercedes. Nechcete vidět, jak to dopadlo

Severokorejci se kdysi snažili o výrobu svého Mercedesu. O licenci se nestarali, ale s výrobou to ale nakonec stejně dobře nedopadlo.

Korejská lidově demokratická republika patří kvůli svému tvrdému komunistickému režimu mezi nejtajemnější země světa. Z uzavřeného státu na západ míří jen minimum informací, což platí i pro tamější automobilový průmysl. Ví se, že tam existují výrobci Pyeonghwa Motors nebo Sungri Motor Plant, ale to je asi tak vše. Málo známý je i příběh severokorejského Mercedesu. 

Vozy značky Mercedes-Benz jsou mezi nejvyššími představiteli KLDR léta notně populární, což se ukázalo na pohřbu Kim Čong-Ila nebo na pravidelných vojenských přehlídkách, kde jsou stuttgartské limuzíny obvyklým jevem. Není tedy až tak divu, že se severní Korejci rozhodli vyrábět tyto vozy sami. Přece jen dovoz aut s trojcípou hvězdou na přídi do Severní Koreje je složitý, především kvůli sankcím. Na nějakou vysokou cenu političtí aparátčíci asi nedbali, v rovnostářské zemi přece vždy existuje někdo, kdo si je rovnější.

Projekt korejského Mercedesu započal na konci osmdesátých let, někdy kolem roku 1987. Zrodil se přitom přesně tak, jak se to může stát jen v uzavřené zemi, která s okolním světem komunikuje jen minimálně.

Jednoduše se do Koreje dovezlo (údajně z Tchaj-wanu) několik exemplářů Mercedes-Benzu 190 E, tehdejšího „baby-Benzu“, tedy předchůdce dnešní třídy C, které byly následně rozebrány do posledního šroubku a jednotlivé díly okopírovány. Nějaká licence se vůbec neřešila, vždyť Mercedes do takové země jako KLDR stejně neměl jak dosáhnout, aby se dožadoval nějakých licenčních práv.

Více se dočtete na serveru Auto.cz

Prezidentské volby 2018 se blíží. Komplexní zpravodajství můžete sledovat zde>>>