Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Volkswagen předstihl na trhu Toyotu. Chce být světová jednička

Volkswagen předstihl na trhu Toyotu. Chce být světová jednička

Odbyt japonské automobilky Toyota Motor v loňském roce mírně stoupl. Firma však ztratila vedoucí pozici na světovém automobilovém trhu, předstihl ji německý konkurent Volkswagen. 

Toyota oznámila, že její prodej se loni zvýšil o 0,2 procenta na 10,18 milionu vozů. Volkswagen, jehož součástí je rovněž česká Škoda Auto, již dříve ohlásil nárůst o téměř čtyři procenta na 10,31 milionu vozů.

Příští týden zveřejní údaje o loňském prodeji také největší americká automobilka General Motors. Pokud vykáže slabší čísla než Volkswagen, stane se německý podnik poprvé v historii jedničkou na světovém automobilovém trhu, píše agentura AP.

V roce 2015 prodala Toyota 10,15 milionu vozů. Volkswagen byl na druhém místě s odbytem 9,93 milionu vozů. Za ním následovala firma General Motors, která prodala 9,8 milionu vozů. Podle serveru BBC se předpokládá, že General Motors zaostala za konkurenty Volkswagen a Toyota také v loňském roce.

Volkswagenu se loni podařilo zvýšit odbyt navzdory negativním dopadům skandálu kolem falšování testů emisí naftových vozů. K růstu přispěla zejména silná poptávka na čínském trhu.

Toyota v roce 2008 vystřídala v čele automobilového trhu konkurenta General Motors, který byl do té doby světovým lídrem více než sedm desetiletí. V roce 2011 získala americká automobilka prvenství dočasně zpět, protože Toyota se potýkala s negativními důsledky ničivého zemětřesení v Japonsku a rozsáhlého svolávání aut do servisů.

Vedoucí představitelé Toyoty opakovaně prohlašují, že se nestarají o to, zda je jejich podnik světovou jedničkou, a prostě se snaží vyrábět dobré automobily.

Volkswagen si v minulosti stanovil za cíl stát se do roku 2018 největším výrobcem aut na světě. V poslední době se ale soustředí především na řešení svého emisního skandálu.

Koncern předloni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Aféra se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

Automobilka Škoda loni dodala zákazníkům rekordních 1,128 milionu vozů, což je o téměř sedm procent více než v předchozím roce. Potřetí za sebou tak v celoročním prodeji překonala milionovou hranici.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek