Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Volkswagen vstupuje do spolujízdy v elektřině, z evropských měst chce vytlačit milion vozů

Volkswagen vstupuje do spolujízdy v elektřině, z evropských měst chce vytlačit milion vozů

Startupová společnost MOIA, která patří podobně jako česká Škoda do německého koncernu Volkswagen, plánuje z evropských a amerických metropolí dostat v příštích několika letech až milion automobilů. Chce je nahradit službou hromadné sdílené dopravy, která funguje na ekologický pohon. MOIA v pondělí na berlínské konferenci Disrupt poprvé představila elektrické minibusy, kterým bude podle ní patřit budoucnost městské dopravy.

Budoucnost městské dopravy patří elektrickým minibusům, které budou lidé již během příštích pár let moci začít využívat pro spolujízdu. Alespoň na to sází startup MOIA, který je plně vlastněný německým koncernem Volkswagen. 

„Naši iniciativu jsme založili před rokem v Londýně s tím, že jsme chtěli přinést řešení typických dopravních problémů pro současné metropole – dopravní zácpy, hluk, znečištění či nedostatek místa,“ uvedl na konferenci Disrupt Ole Harms, výkonný ředitel firmy MOIA. „Už příští rok pak budeme připraveni naši službu pro městskou spolujízdu spustit v Hamburgu a vykročit k tomu, abychom v hlavních evropských a amerických městech snížili počet automobilů do roku 2025 o milion,“ dodal Harms.

Systém bude fungovat pomocí aplikace pro mobilní telefony, skrze kterou si zákazník sdílený dopravní automobil zamluví, přivolá a zaplatí. Na pozadí aplikace pak poběží sofistikovaný systém, který bude konstantně propočítávat nejvhodnější trasy jízdy pro každý vůz tak, aby nalezl optimální trasu a využil vůz co nejefektivněji. 

Automobil, který startupová společnost vyvinula, je plně elektrický a cestujícím nabídne vysokou uživatelskou přívětivost včetně wifi, stmívatelných světel či usb portů. „Automobil představuje naprostý komfort, už nyní však pracujeme i na budoucích verzích,“ řekl v Berlíně provozní ředitel společnosti MOIA Robert Henrich.

Standardní dojezd elektrického vozu je 300 kilometrů, pak je třeba baterii znovu nabít. Aby se dostala na 80 procent své kapacity, však trvá jen něco přes půl hodiny, uvedla společnost. „Jsme velmi hrdí, že se nám podařilo vyrobit automobil, který je uzpůsobený městským podmínkám, jenom za deset měsíců,“ dodal Eckhard Scholz z divize komerčních vozidel společnosti Volkswagen.

Společnost uvedla, že zahájí svůj provoz v Hamburgu na konci příštího roku, následně se rozšíří i do ostatních evropských měst, kde chce spolupracovat primárně s jednotlivými radnicemi. „Různé modely spolupráce jsou možné – můžeme spolupracovat jak s jednotlivými městy, tak i se soukromými subjekty,“ dodal Harms.

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek