Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Vypadá obyčejně, ale tahle Škodovka je hodně zvláštní. Co je na ní jiného?

Vypadá obyčejně, ale tahle Škodovka je hodně zvláštní. Co je na ní jiného?

O Škodovkách s vyměněným motorem už jsme v minulosti psali několikrát. Mezi ně patří i tahle „stotřicítka,“ s dvoulitrovým agregátem v útrobách.

 

Škodovky z éry před Volkswagenem se stávají stále raritnějším zbožím. Svým majitelům už dosloužily a ne všechny jsou natolik zajímavé, aby se staly vzácným veteránem, a tak mnohé míří na vrakoviště. I tahle v Británii nabízená Škoda 130 GL vypadá na první pohled, že jí nečeká nijak dlouhá budoucnost, není totiž v nijak zázračném stavu. Když však pohlédnete do motorového prostoru, zjistíte, že si díky své unikátnosti další život přece jen zaslouží.

Bílý exemplář s pravostranným řízením vyrobený v roce 1987 totiž není poháněn původním čtyřválcem o objemu 1289 cm3, nýbrž dvoulitrovým čtyřválcem typu boxer z dílny Subaru! Výkon vzadu uložené jednotky prodávající neuvádí, rozhodně ale bude vyšší než původních 43 kW, kterých dosahovala škodovácká třináctistovka. Jedná se totiž o přeplňovaný agregát EJ20 z roku 1997, původně využitý v Impreze, v níž dosahoval 206 kW.

Jiný agregát přitom není jedinou změnou této sto třicítky. Změnit se musela také převodovka, původní pětikvalt nahradil systém od Renaultu (UN1), kvůli silnému motoru byla zesílena i zadní náprava. Majitel navíc přesunul palivovou nádrž dopředu, stejně jako autobaterii, pro lepší rozložení hmotnosti. Jiné jsou také tlumiče (pocházejí od firmy Avo) nebo brzdy, vpředu jsou ventilované disky se čtyřpístkovými třmeny, která se ukrývají za 15palcovými litými koly obutými do nízkoprofilových pneumatik Toyo Proxie.

 Více si přečtěte na webu Auto.cz. 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek