Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Zázračné přípravky do paliva: Opravdu snižují spotřebu a zvyšují výkon?

Zázračné přípravky do paliva: Opravdu snižují spotřebu a zvyšují výkon?

Náš speciální přípravek nahradí až čtyři běžné přípravky, sníží spotřebu na polovinu, zvýší výkon o 300 % a prodlouží život motoru o deset let. Samozřejmě jen když tomu uvěříte.

Kdo by nechtěl snížit spotřebu paliva? Účty za benzin hlídají firmy i řadoví motoristé. Kromě stylu jízdy nebo tlaku pneumatik se na nich možná mohou podepsat i různé chemické přípravky, které mají spotřebu snížit přímo v motoru. Některé z nich mají přinést úsporu tak neuvěřitelnou, že člověku s trochou technického rozhledu okamžitě zabliká kontrolka. K nám do redakce k tomu přišlo za celá léta jen pár dotazů, což považujeme za chvályhodnou vizitku soudnosti vás čtenářů – nedáte se jen tak oblafnout. Tím spíš nám vrtá hlavou, jak se takové věci dají vůbec prodávat a kdo je kupuje.

Raději než psychologii zákazníka ovšem studujeme fungování věci samotné, a to i když jde o paliva a přísady do nich. Od roku 2011 sledujeme kvalitu zimní nafty a dieselová aditiva, na jaře 2014 jsme prověřili vysokooktanový benzin, letos došlo na přípravek slibující tekutou „generálku“ motoru. Vždy jsme přitom vycházeli z toho, že slibovaný účinek přípravků nemůže odporovat fyzice ani chemii. Proto jsme všechny zkoušky svěřili akreditovaným laboratořím a požádali o názor některého z předních českých odborníků na ropnou chemii a tribotechniku.

Stejný postup dodržíme i dnes, kdy se podíváme na dva známé a na internetu často zmiňované přípravky pro úsporu paliva. Tablety Boogie Energy Pill, nedávno přejmenované na Much Better Fuel, a „olejíček“ Pro Engine Ultra. 

Svérázné začátky

Tablety Much Better Fuel (česky „mnohem lepší palivo“) dodává firma BEP Eco ze Slušovic. Má profesionálně udělané internetové stránky, na kterých je vše srozumitelně vysvětleno. Základem přípravku je dobře známý ferrocen, tedy složitá sloučenina železa a alicyklických uhlovodíků. V chemické literatuře je už dlouho popsáno, že při vysoké teplotě a dostatku kyslíku může fungovat jako katalyzátor usnadňující spalování uhlíkatých paliv – což je případ benzinu i nafty. Jestliže palivo shoří lépe, sníží se tvorba sazí i karbonu a teoreticky může velmi mírně klesnout i spotřeba. Potud vše v pořádku, i když je velká otázka, jak velkou změnu ferrocen přinese.

Celý text najdete na webu Auto.cz. 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek