900 tisíc superbů za 15 let. Nejvíc se prodalo druhé generace

900 tisíc superbů za 15 let. Nejvíc se prodalo druhé generace

Škoda Auto vyrobila za 15 let novodobé produkce více než 900.000 exemplářů svého stěžejního modelu Superb. Z toho víc než 140.000 prodaných aut tvoří vozy třetí generace, která se vyrábí od loňského března. Vyplývá to z informací automobilky.

Superb první generace začala Škoda v Česku prodávat na začátku prosince 2001. První generace, která byla pouze v provedení sedan, se vyrobilo 137.000 vozů, druhé generace 618.000 včetně verze combi a modernizovaného provedení, tzv. faceliftu.

Současná třetí generace trhá prodejní rekordy. Za deset měsíců letošního roku Škoda prodala 115.000 superbů, což je stejně, jako byl nejsilnější výsledek za celý rok u předchozí generace. Superb nyní disponuje rozsáhlou nabídkou čtyřválcových motorů s výkonem až 280 koní, adaptivním podvozkem či paletou asistenčních systémů od multikolizní brzdy, přes systém rozpoznávání únavy řidiče a adaptivní tempomat až po asistenta pro jízdu v zácpě nebo pro vyjíždění z příčné řady vozidel.

Velkému zájmu se těší i ojeté superby první a druhé generace. Například v autobazarech AAA Auto se jich prodalo přes 4500, z toho téměř 2800 tvořily vozy první generace. Poměr prodeje ojetých superbů první a druhé generace je nyní dva ku pěti. Zřejmě nejstarším vozem, který se v autobazaru objevil, byl v roce 2007 šedý vůz s motorem 1.9 TDI a výbavou Elegance vyrobený v roce 2001 před oficiálním zahájením prodeje.

Počátky prvních reprezentativních limuzín značky Škoda sahají do pionýrských dob výroby automobilů. Model Laurin & Klement FF byl v roce 1907 vybaven prvním osmiválcovým motorem ve střední Evropě. Luxusní model Škoda Hispano-Suiza, vyráběný ve dvacátých letech, používal mimo jiné prezident Tomáš Garrique Masaryk, na počátku třicátých let zase zákazníky nadchl osmiválcový vůz ŠKODA 860. V roce 1934 sjel z linky první reprezentativní vůz značky Škoda s názvem Škoda 640 Superb.

Škoda loni dodala zákazníkům celosvětově rekordních více než milion aut. Automobilka provozuje tři výrobní závody v ČR; vyrábí i v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je součástí koncernu VW.