Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Black Friday udělalo ze šéfa Amazonu krále boháčů. Pokořil astronomickou hranici 100 miliard dolarů

Black Friday udělalo ze šéfa Amazonu krále boháčů. Pokořil astronomickou hranici 100 miliard dolarů

Šéf internetového gigantu Amazon Jeff Bezos přepsal historii. Jeho majetek se díky injekci v podobě dvou a půl miliardy dolarů, kterou přineslo očekávání spojené s Black Friday, krátce dostal nad magickou hranici 100 miliard dolarů. Aktuálně nejbohatší muž planety tak zopakoval něco, co se naposledy podařilo v roce 1999 zakladateli Microsoftu Billu Gatesovi.

V roce 1994 obcházel potenciální investory s logem svého eshopu na tričku. Dnes je Jeff Bezos stylovou celebritou a zakladatelem globální modly, která si ukusuje stále víc ze života zákazníků. Z kdysi začínajícího podnikatele je ikona, která sedí na ohromném bohatství.

Letos Jeff Bezos dokázal, o čem se jiným miliardářům jen sní. Majetek navýšil o závratných 35,6 miliardy dolarů, jak uvádí Bloomberg s odkazem na svůj index. Teď díky nepsanému svátku nakupování Bezos závratný růst korunoval. Black Friday a očekávání s ním spojená přinesly majiteli nákupního impérie další miliardy a posunuly ho nad magickou hranici 100 miliard dolarů.

To se naposledy povedlo v roce 1999 Billu Gatesovi. Překročení mety ovšem Bezose staví do světla pomyslných reflektorů a srovnání s Billem Gatesem je víc než na místě. Nikdo totiž příliš neví, co chce zakladatel Amazonu s ohromným majetkem dělat. Jak Bloomberg poznamenává, na rozdíl od otce Microsoftu nebo dalšího z boháčů Warrena Buffetta Bezos dává minimum prostředků na charitu.

„Bezos s dobročinností teprve začíná,“ píše Bloomberg. „V červnu se na twitteru sháněl po nápadech, jak by lidem mohl pomoct.“ Část peněz Bezos utápí ve svém projektu Blue Origin, kde ukájí svoji hlubokou zálibu ve vesmíru a jeho dobývání. Svůj kosmický byznys dle dřívějších slov dotuje prodejem akcií Amazonu.

Dobře rozjetý stroj zřejmě nehodlá brzdit. Obří e-shop Amazonu lidem vstupuje do života stále víc a snaží se pro něj být tím jediným obchodem, který potřebují. Rostoucí obliba nakupování na internetu je jasným signálem, že je to cesta, která se vyplatí.

Kompletní sortiment a komplexní služby včetně propracované distribuce Bezos neustále rozšiřuje, jak dobře ilustroval například nedávný nákup řetězce Whole Foods. Jednička mezi internetovými e-shopy ovšem kouká i po nevyzkoušených teritoriích jak dokazují plány na stále opulentnější televizní tvorbu – naposledy se mluvilo o vzkříšení Pána prstenů – nebo vstup do farmaceutického byznysu.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek