Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Češi loni koupili 700 tisíc ojetin. O jaké je největší zájem?

Češi loni koupili 700 tisíc ojetin. O jaké je největší zájem?

Počet prodaných aut se v uplynulém roce se loni zvýšil o šest procent. 164 tisíc bazarových vozů lidi dovezli, zbytek koupili na tuzemském trhu. V průměru za staré auta Češi utrácejí 190 tisíc korun. Uvedla to společnost Cebia, která se zabývá ověřováním původu vozidel.

Ze 700 tisíc ojetin bylo zhruba 374 tisíc prodáno mezi soukromými osobami a 326 tisíc prodali obchodníci. Celkově autobazary i soukromí prodejci loni podle statistiky AAA Auto nabízeli 1,09 milionu ojetých aut, což znamená meziroční nárůst o 158 tisíc. Z inzerovaných vozů se tak prodala zhruba polovina. Nejširší nabídka byla v Praze, kde bylo v průběhu roku inzerováno přes 298 tisíc aut.

„Razantní nárůst nabídky ojetin ve všech krajích svědčí o oživení trhu s ojetými vozy, který se zvětšil téměř o pětinu. Širší vozové parky prodejců ojetých vozů tak stále více umožňují zákazníkům vybrat si vůz podle vlastních představ,“ uvedla generální ředitelka AAA Karolína Topolová.

Průměrná prodejní cena aut z druhé ruky se loni snížila zhruba o 5100 Kč na 190 900 korun a celkový objem trhu tak představoval téměř 134 miliard korun.

Vozy, které našly kupce, měly v průměru na tachometru 161 tisíc ujetých kilometrů. Vzhledem k tomu, že zhruba 40 procent vozidel bylo v daném období průměrně stočeno o 100 tisíc km, dopočítala Cebia skutečný průměrný stav najetých kilometrů u prodávaných vozidel na 201 tisíc.

Mezi nejprodávanějšími značkami dlouhodobě vede s velkým náskokem Škoda s podílem 23 procent. Na druhé a třetí pozici následují tradiční značky Volkswagen a Ford. Na dalších místech jsou výrazně rostoucí Kia a Hyundai. Nejoblíbenějším modelem je Škoda Octavia, následuje Fabia a Passat. Nejkupovanější barvou je stále bílá.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek