Češi nakupují méně ve slevách. Více se zajímají o kvalitu potravin

ČTK

nek

Češi začali v posledních dvou letech omezovat nákupy ve slevách. Po dlouhodobém růstu se podíl výdajů za potraviny a drogerii ve slevových akcích minulý rok snížil na 46 procent. V roce 2015 dosahoval 46,9 procenta. Klesá také počet lidí, kteří upřednostňují levnější zboží. Rychlý ekonomický růst země tak mění nákupní chování spotřebitelů. Na dnešní tiskové konferenci to uvedli zástupci společnosti GfK a Svazu obchodu a cestovního ruchu.

„Zlepšující se ekonomická situace a rostoucí důvěra spotřebitelů ovlivňuje i jejich nákupní rozhodnutí. Stále větší význam má kvalita potravin, jejich čerstvost a příjemný a pohodlný nákup. Koncem roku 2017 si už 20 procent zákazníků vybíralo prodejnu potravin podle kvality výrobků - dvakrát víc než o pět let dříve,“ uvedl Zdeněk Skála z GfK.

Ozbrojený lupič si z havířovské banky odnesl desetitisíce. Policie po něm stále pátrá

sinfin.digital