Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Česká pošta nešetří. Na propagaci dává desítky milionů korun

Česká pošta nešetří. Na propagaci dává desítky milionů korun

Desítky milionů korun platí každý rok Česká pošta za propagaci nebo reklamní předměty. Podnik přitom dlouhodobě tvrdí, že nemá dostatek peněz na výraznější zvýšení platů a požaduje od státu stovky milionů korun jako kompenzaci za poskytování základních služeb.

Za propagaci utratila Česká pošta v roce 2015 takřka 47 milionů korun, z toho více než 610 tisíc korun zamířilo na nákup 4440 lahví vín. Jsou mezi nimi lahve především ze zahraničí, které stojí kolem 200 korun, ale i takové, jejichž cena přesahuje 500 korun.

Státní podnik tvrdí, že tato vína potřebuje za účelem zvýšení svého zisku. „Česká pošta využívá vína jako propagační předmět, tedy v souvislosti se svou ekonomickou činností k dosažení, zajištění a udržení příjmů,“ uvedla k tisícovkám lahví Eva Krejčí z odboru komunikace pošty.

Zisk pošty za rok 2015 činil 302 milionů korun, kompenzace, které míří z veřejných peněz, dosáhly v roce 2015 až 700 milionů korun. Čísla za loňský rok ještě nejsou k dispozici, dorazit by ale mohla podobná částka, navíc má pošta přislíbeno také 1,5 miliardy korun za roky 2013 a 2014. Tyto peníze by měly zamířit na mimořádné odměny zaměstnancům.

CELÝ ČLÁNEK SI PŘEČTETE NA BLESK.CZ

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek