Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

E-shopy si rozebírají české sklady

E-shopy si rozebírají české sklady

V české logistice mají čím dál pádnější slovo internetoví i tradiční obchodníci. Pronajímají si už větší množství skladů než třeba firmy z autoprůmyslu. Kamenné obchody a e-shopy loni podle poradenské společnosti Cushman & Wakefield tvořily zhruba třetinu celkové poptávky. Automobilové podniky třináct procent. Je to poprvé za poslední roky, co poptávka internetových obchodníků po halách převýšila společnosti navázané na automobilky.

„Obchodní centra se už tolik nestavějí, distribuční centra obchodů ano. Je to nový trend a zatím není jasné, kdy se zastaví,“ konstatoval Ferdinand Hlobil, šéf středoevropského průmyslového týmu poradenské společnosti Cushman & Wakefield.

Zatímco předloni připadala na e-shopy jen dvě procenta celkové poptávky po skladech, loni jejich podíl vyskočil na osmnáct procent. K tomu se přidávají transakce „kamenných řetězců“.

Nově posiluje logistiku například skupina Ahold, která provozuje řetězec supermarketů Albert. Nový sklad řetězce bude na lukrativní parcele mezi Hradcem Králové a Pardubicemi, kterou developer pořídil s pomocí poradenské společnosti 108 Investment Advisory.

Celý článek si můžete přečíst na webu E15.cz.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek