Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Firma zjišťovala, co Češi dávají do pračky. Tady je účet

Firma zjišťovala, co Češi dávají do pračky. Tady je účet

Češi od začátku loňského srpna do konce letošního července utratili za prací prášky 3,6 miliardy korun. Meziroční nárůst činil 1,3 procenta. Nejvíce oblíbené jsou prášky v tekuté formě, podíl sypkých prášků naopak klesá. Vyplývá to z aktuálních dat společnosti Nielsen.

Tekuté prací prášky se podle dat společnosti podílely na celkových tržbách 42 procenty, což je stejně jako za období od začátku srpna 2015 do konce července 2016. Podíl tržeb sypkých prášků proti tomu meziročně klesl o tři procentní body na 37 procent. Třetí nejoblíbenější formou prášků jsou kapsle. Jejich podíl na tržbách zůstal na 15 procentech.

Z dat dále vyplývá, že lidé v Česku nejraději nakupují prací prášky v obchodech s potravinami a smíšeným zbožím. Tržby v nich tvoří čtyři pětiny celkových tržeb kategorie. Necelou pětinu tržeb pak tvoří drogerie, jejich podíl ale postupně klesá.

Podle dat Českého statistického úřadu klesly ve druhém čtvrtletí letošního roku spotřebitelské ceny zboží a služeb pro běžnou údržbu domácnosti, do kterého prací prášky patří, meziročně o 1,4 procenta. V prvním čtvrtletí činil pokles 3,7 procenta.

Podobně jako část výrobců potravin jsou někteří výrobci pracích prášků kritizováni za různou kvalitu zboží v Česku a západní Evropě. Například z průzkumu, který letos provedla Vysoká škola chemicko-technologická v Praze vyplývá, že u srovnání pracího prášku Persil činil podíl aktivní látky na dávku praní v Maďarsku, Slovensku a v Česku kolem zhruba 9,5 gramu. V Německu a v Rakousku to přitom bylo okolo 11,3 gramu.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek