Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Investiční skupina Miton letos čeká růst o vysoké desítky procent, buduje berlínskou pobočku

Investiční skupina Miton letos čeká růst o vysoké desítky procent, buduje berlínskou pobočku

Původně liberecká investiční skupina Miton Group, která nedávno provdala „svou dceru“ Slevomat  za přibližně 1.5 miliardy korun, začíná budovat svoji první zahraniční pobočku. „Chceme posílit naší firemní prezenci v Berlíně, takže od počátku příštího roku se tam přestěhuji a pomohu odtud našim dceřiným firmám v další expanzi,“ říká pro server INFO.CZ jeden ze šesti partnerů v Miton Group Václav Štrupl. Bývalý ředitel a zakladatel společnosti Bonami rovněž prozradil, na co firma peníze získané za prodej Slevomatu použije i jak se letos zvýšila cena portfolia skupiny. 

Několik firem spadajících pod křídla Miton Group v příštím roce čeká další expanze na zahraničních trzích. „Bonami na plánuje jít na dva nové trhy, Glami na pět a Biano na tři až pět trhů. A naše společnost GoOut pak plánuje výraznější zastoupení v pobaltském regionu,“ říká pro INFO.CZ Štrupl. 

I proto se investiční společnost rozhodla posílit svojí zahraniční přítomnost a začít budovat berlínskou pobočku. Za tu bude zodpovědný právě Štrupl, který se do německé metropole přestěhuje na začátku příštího roku. „Vidíme, že nejsme o nic horší, než zdejší velcí hráči, tak jdeme trhu naproti. Většina našich firem už působí v regionu střední Evropy a chceme pomoci jejich expanzi i do západních trhů,“ uvedl Štrupl pro INFO.CZ na berlínském technologickém veletrhu Disrupt, kde se představovaly nové, technologicky inovativní firmy. 

Investice do nových startupů však pro původně severočeskou skupinu nyní není prioritou. „My nejsme klasická investiční firma, my si ty startupy si spíše budujeme, než abychom zde rozsévali peníze za prodej Slevomatu,“ řekl Štrupl. 

Právě největší český slevový portál skupina prodala na konci léta britské společnosti Secret Escapes. Cenu sice ani jedna ze stran nezveřejnila, nicméně odborníci ji odhadli asi na 1.5 miliardy korun. „My ale nyní nemáme nutkání ty peníze ihned někam posílat a utratit,“ říká nyní Štrupl. „Náš přístup je, že místo abychom skákali do nových firem jako investoři, tak se snažíme posilovat pozice a expanzi společností, které již v našem portfoliu máme. Urychlit jejich přístup na cizí trhy, urychlit jejich zvětšování. Nové projekty sice na stole máme pořád, ale pokud už něco rozjíždíme, tak tomu chceme věnovat stoprocentní pozornost, a ne se jen jednou za měsíc podívat na čísla. A nyní jsme plně vytížení starostí o naše současné projekty,“ dodal Štrupl.

Tento přístup se firmě vyplácí, Štrupl očekává, že během letošního roku se hodnota firemního portfolia skupiny zvýšila o vyšší desítky procent. „Růst v desítkách procent si držíme dlouhodobě, takže v tom pokračujeme a letos mírně akcelerujeme,“ řekl jeden ze šesti partnerů v Miton Group.

I přesto zatím podle Štrupla skupina neplánuje žádnou z dalších svých firem prodávat. „Žádný exit nyní nechystáme, i když doba by tomu nejspíše nasvědčovala. Ale tento postoj se může změnit, za měsíc může být všechno jinak. Může přijít někdo, kdo nám dá nabídku, která se neodmítá,“ dodal bývalý zakladatel společnosti Bonami.

S projekty, které spadají pod skupinu Miton se dostává do kontaktu přibližně 70 procent českých uživatelů internetu. V roce 2015 měly dceřiné firmy Miton Group přes šest stovek zaměstnanců a roční tržby více jak 3.5 miliardy korun.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek