Miliardový byznys s lidským soukromím: výrobce antiviru kupuje ochránce identity

Miliardový byznys s lidským soukromím: výrobce antiviru kupuje ochránce identity

Společnost Symantec známá díky antiviru Norton kupuje firmu LifeLock v přepočtu za bezmála 60 miliard korun. LifeLock se zabývá ochranou před krádežemi identity.

Symantec uvedl, že od převzetí LifeLocku očekává podporu tržeb své divize pro kybernetickou bezpečnost. Kvůli slábnoucí poptávce po osobních počítačích se potýká s poklesem prodeje svého antivirového softwaru.

LifeLock nabízí služby, jejichž cílem je ochránit spotřebitele před zneužitím jejich identity. „Spojením Nortonu a LifeLocku budeme schopni spotřebitelům zajistit komplexní kybernetickou ochranu,“ uvedl generální ředitel firmy Symantec Greg Clark.

Dohoda o převzetí ohodnocuje každou akcii LifeLocku na 24 dolarů. To je proti páteční závěrečné ceně na burze prémie asi 16 procent. Vznikne díky ní světově největší platforma, pro „digitální bezpečnost“, tvrdí špičky Symantecu.

„Jak víme, kyberkriminalita zacílená na běžné uživatele dosáhla kritické úrovně. Nákup značí přerod našeho segmentu od ochrany před malwarem v širší ochranu zákazníků.“

Převzetí LifeLocku je v souladu se snahou společnosti Symantec o diverzifikaci aktivit. Symantec se už v červnu dohodl, že za 4,65 miliardy dolarů koupí firmu Blue Coat, která pomáhá chránit webové vstupní brány podniků před kybernetickými útoky.