Obchodníci mají žně. Češi si oblíbili Černý pátek

Obchodníci mají žně. Češi si oblíbili Černý pátek

Tuzemští obchodníci zaznamenali během tohoto víkendu, který následoval po slevovém Černém pátku, meziroční růst tržeb nejčastěji o 30 až 50 procent. Návštěvnost internetových obchodů se zvýšila proti loňské akci o více než třetinu. Vyplývá to z informací firem oslovených ČTK. Do akce se zapojilo více obchodníků, kteří mnohdy nabízeli slevy delší období.

"Potvrdilo se, že Black Friday je už definitivně etablovaný v Česku. Lokální společnosti ho domestikovaly tak, aby se přizpůsobily potřebám zákazníků a prodali co nejvíce. Na Slovensku jsme prozatím takový boom nezaznamenali," podotkl marketingový ředitel prodejce elektroniky Datart Jan Samko. Datart nabízel slevy celý týden a za tu dobu zvýšil tržby e-shopu o 73 procent. V prodejnách byl obrat v pátek a o víkendu rekordní v tomto roce.

Mall.cz naopak podle mluvčího Jana Řezáče zvýšil během kampaně na Slovensku tržby o 160 procent a v Maďarsku pak o polovinu. "V součtu za celou skupinu Mall Group a za všechny země odhadujeme tržby v rámci kampaně 250 milionů Kč, což je oproti loňsku nárůst 50 procent," uvedl.

Podle dat vyhledávače slev Skrz.cz, který ceny produktů ověřuje, je v rámci Černého pátku opravdu výhodných zhruba 60 procent zlevněných produktů. Na Skrz.cz utratili Češi zatím v rámci akce nejvíce peněz za nábytek a elektroniku. Nejprodávanější položkou jsou mobily. U internetových obchodů, které poskytly zajímavé nabídky s reálnými slevami, stoupl už v průběhu týdne denní obrat zprostředkovaný Skrz.cz i o více než 100 procent.

Tržby internetového obchodníka s elektronikou CZC v pátek a navazujícím víkendu díky pokračujícím slevám meziročně vzrostly o 40 procent a zákazníci nakoupili o třetinu zboží více než v loňském roce. Největší nápor kupujících byl v pátek. "V nákupních košících se nejčastěji objevovaly mobilní telefony, notebooky, televize, herní konzole a příslušenství," uvedl marketingový ředitel Michal Gabriel.

Internetový obchod Kasa.cz zaznamenal o víkendu v porovnání s loňským víkendem po Černém pátku růst o více než 35 procent. Proti běžnému listopadovému dni byl však nárůst více než pětinásobný. Mezi nejprodávanější kategorie patří mobilní telefony, tablety, notebooky nebo televize. Lidé kupovali i dražší vybavení do domácnosti, u kterého byla větší sleva, jako například kuchyňské roboty, kávovary, pračky, sušičky, nebo lednice. Větší zájem byl i o produkty dílna, zahrada a sport fitness.

Síť kamenných obchodů a e-shopu s elektronikou Euronics o víkendu včetně pátku zvýšila proti prvnímu listopadovému víkendu tržby o 200 procent. Do internetového obchodu pak zavítalo o 40 procent více zákazníků. "Ty nejžádanější položky se vyprodaly v řádu hodin. Největší vliv na rychlost vyprodání měla samozřejmě výše slevy, ale také atraktivita konkrétního produktu. Akci jsme měli interně a logisticky dobře připravenou. Díky přípravě a vysokým kapacitním možnostem našich skladů jak centrálních, tak i na prodejnách, jsme zvládali i to nejžádanější zboží v poměrně krátkém čase doplnit tam, kde bylo potřeba," dodala mluvčí Lenka Mastešová.