Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Poplach v Tescu. Vyřadilo z prodeje značky piv, které kvůli brexitu hrozily zdražením

Poplach v Tescu. Vyřadilo z prodeje značky piv, které kvůli brexitu hrozily zdražením

Obchodní dům Tesco stáhl ze svých regálů ve Velké Británii víc než polovinu oblíbených piv a ciderů z produkce známé nizozemské firmy Heineken. Z prodeje vyřadil víc než 31 značek. Důvodem je varování pivovarů, že kvůli odchodu země z EU budou muset zdražit. Z regálů zmizela například piva značky Amstel, Sol, Tiger nebo Kingfisher. 

Brexit a jeho dopady můžou pro řadu Britů jen těžko mít konkrétnější podobu. Oblíbená piva z produkce nizozemského giganta na pultech supermarketů Tesco nenajdou.

Rozhodnutí obchodního řetězce je reakcí na lednové oznámení pivovaru, že plánuje zvýšit ceny průměrně o 6 liber za pintu, která odpovídá necelému půllitru. Podle serveru EveningStandard to pivovar zdůvodnil zhoršenými ekonomickými podmínkami, kdy hodnota britské libry po červnovém referendu klesla o 15 procent.

Nejedná se o první případ, kdy Tesco odstranilo produkty od dodavatelů potom, co se snažili zvýšit ceny. Po hlasování o brexitu hrozily desetiprocentním zdražením i značky jako Marmite nebo Pot nudle, které supermarket z prodeje také stáhl.