Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Pozor při nákupu dovolené. Asociace cestovních kanceláří varuje před nelegálními prodejci

Pozor při nákupu dovolené. Asociace cestovních kanceláří varuje před nelegálními prodejci

Na tuzemském trhu stále působí nelegální cestovní kanceláře, které nemají pojištění proti úpadku. Asociace českých cestovních kanceláří a agentur na základě desítek podnětů z řad laické i odborné veřejnosti ročně podává 15 až 50 podnětů na "černé" provozovatele zájezdů živnostenským úřadům. Asociace to dnes uvedla v tiskové zprávě.

Živnostenským úřadům se přesto činnost nelegálních CK nedaří potírat. Podle asociace je alarmujícím zjištěním zejména fakt, že některé subjekty v klamání spotřebitele pokračují i po provedení kontroly živnostenským úřadem. „Vyrozumění o zahájení kontrolního řízení ze strany živnostenských úřadů asociace obdrží v 80 procentech případů. Nicméně řada podnětů končí bez zjištění pochybení, neboť úřady nejsou schopné prokázat úmysl dosažení zisku a opakovanou činnost,“ uvedl prezident asociace Roman Škrabánek.

Asociace uvádí, že činnost cestovní kanceláře často neoprávněně suplují cestovní agentury, autobusoví dopravci, zájmová sdružení, sportovní kluby a jazykové školy. „Obdobné riziko představují neidentifikovatelné a těžko postižitelné subjekty bez IČO, zpravidla fyzické osoby, které pod rouškou neziskových spolků pořádají 'expedice' a výlety a cenu zájezdu schovávají za mimořádné členské příspěvky,“ varuje asociace.

Škrabánek před nákupem takového zájezdu varuje. „Zdánlivá cenová výhodnost nabídky by neměla být rozhodujícím kritériem nákupu dovolené. Nižší cena je jen odrazem nižších nákladů, vyplývajících z neexistence zákonného pojištění proti úpadku a výsledkem daňových úniků,“ dodal. Klient by si měl podle něho v první řadě ověřit, zda je zájezd krytý platným pojištěním proti úpadku a subjekt má platnou koncesi.

„Solidní cestovní kancelář je dohledatelná ve veřejně přístupném obchodním rejstříku, má koncesi k provozování živnosti a certifikát pojištění pro dané období, umístěný na webových stránkách nebo přímo v provozovně,“ uvedla asociace. Cestovní kancelář má ze zákona povinnost již při nabídce kombinace služeb (zájezdu) informovat zákazníka o svém pojištění proti úpadku.

Na českém trhu podle seznamu pojišťoven podniká aktivně 828 cestovních kanceláří s platným pojištěním. Češi loni v létě cestovali meziročně více, počet cest se čtyřmi a více přenocováním dosáhl sedm milionů. Hodnota trhu se zájezdy je v ČR téměř 30 miliard korun ročně.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek