Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Raketově rostoucí byznys za desítky miliard. Toto v e-shopech nakupujete nejčastěji

Raketově rostoucí byznys za desítky miliard. Toto v e-shopech nakupujete nejčastěji

Češi loni v tuzemských internetových obchodech utratili celkově 98 miliard korun, meziročně o 21 procent víc. Stále častěji touto cestou shánějí i tzv. rychloobrátkové zboží, jako jsou potraviny nebo drogerie. E-shopy tvoří už skoro desetinu všech maloobchodních tržeb. Co na nich ale sháníme nejčastěji?

Češi nakupují na internetu nejvíce oblečení, kosmetiku a počítače. Oblečení či obuv si alespoň jednou ročně objedná v e-shopu 49 procent lidí. Kosmetický přípravek či parfém si pak objedná 39 procent zákazníků, počítače a notebooky si v e-shopech kupuje 35 procent lidí. Vyplývá to z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Ženy na internetu nejčastěji nakupují oblečení, kosmetiku a knihy. Muži pak počítače a notebooky, mobily a také oblečení. „V uplynulém roce si 59 procent žen objednalo alespoň jednou oblečení nebo obuv, 53 procent si pak pořídilo produkty pro zdraví a krásu - kosmetiku, parfémy a podobně," uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Na třetím místě se objevily knihy se 41 procenty.

Muži naopak nakupují on-line nejvíce počítače, notebooky a hardware. V loňském roce 49 procent mužů alespoň jednou objednalo na internetu zboží z této kategorie. O druhé a třetí místo se pak dělí mobily a oblečení, které si objednalo alespoň jednou 40 procent mužů.

Z rychloobrátkového zboží Češi přes internet nejvíce nakupují volně prodejné léky, vitamíny, doplňky stravy a krmivo pro psy. Ukázala to studie GfK. Doplňky stravy v loňském roce on-line nakoupilo 25 procent zákazníků, kteří mají přístup k internetu. Kosmetiku přes internet pořizuje 23 procent lidí, parfémy 22 procent a potřeby pro psy a kočky 19 procent.

Hlavní motivací pro nákup rychloobrátkového zboží na internetu obecně je podle výsledků studie cena, s odstupem pak následuje úspora času, široký výběr, pohodlné dodání zboží, možnost srovnat ceny nebo fakt, že zboží lze sehnat pouze přes internet.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek