Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Reklamou proteklo loni 80 miliard korun. V televizi posílila o pětinu

Reklamou proteklo loni 80 miliard korun. V televizi posílila o pětinu

Polovina peněz v tuzemském reklamním byznysu prošla v loňském roce televizí. Největším zadavatelem byla společnost Procter & Gamble, která proinvestovala takřka půldruhé miliardy korun.

Výdaje do reklamy v loňském roce vzrostly o 13 procent na 80 miliard korun v ceníkových cenách. Největší podíl měla inzerce v televizích, která meziročně posílila o 19 procent na 42,38 miliardy korun, jak informovala společnost Nielsen Admosphere.

Největším zadavatelem reklamy byla společnost Procter & Gamble s proinvestovanými 1,36 miliardy korun, což je o 43 procent více než v roce 2015. Druhá Alza zvýšila reklamní útratu o třetinu na 1,22 miliardy a třetí Lidl investoval 1,05 miliardy, tedy o pět procent více.

"Nejsilnějším mediatypem byla již tradičně televize. Společně s hrubými investicemi rostl také počet odvysílaných komerčních sdělení i souhrnný reklamní čas. Kladnou bilanci ale letos vykazují i všechny ostatní monitorované mediatypy," uvedl Tomáš Hynčica z Nielsen Admosphere, která reklamní investice monitoruje.

Tištěná inzerce v minulém roce posílila o 6,5 procenta na 19,04 miliardy korun. Reklama v rádiích vzrostla o desetinu na 7,05 miliardy korun a za venkovní inzerci zadavatelé utratili 5,21 miliardy, což je nárůst o 6,5 procenta.

Kompletní data za internet nejsou prozatím k dispozici, podle zástupců Nielsenu však v minulém roce rostl i tento segment. Oznámí je pravděpodobně během února.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek