Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Rekonstrukce na trati mezi Prahou a Děčínem může začít, projekt má posudek EIA

Rekonstrukce na trati mezi Prahou a Děčínem může začít, projekt má posudek EIA

Železniční trať spojující Prahu s Děčínem může být v úseku mezi Kralupy nad Vltavou a Nelahozevsí rekonstruována. Projekt získal kladný posudek o vlivu stavby na životní prostředí (EIA). Uvedl to dnes server E15.cz. Práce by podle něj měly začít v roce 2020, hotovo má být v roce 2025. Hrubý odhad celkových nákladů je jedna až 1,5 miliardy korun.

Kromě rekonstrukce 2,5 kilometru trati a současných tunelů bude podle E15.cz jako součást projektu vyražen ještě nový, 580 metrů dlouhý jednokolejný tunel, do kterého bude převedena doprava ve směru do Kralup nad Vltavou. Všechny tunely budou pokryty signálem mobilní sítě. Současné tunely mají být zvětšeny, aby mohly vlaky převážet rozměrnější náklad. Cílem rekonstrukce je také zrychlení spojů, zvýšení spolehlivosti a bezpečnosti provozu.

„Nejnáročnější bude fáze ražby tunelu a převozu rubaniny. Hlavním zdrojem znečištění ovzduší a hluku budou přístupové komunikace k tunelovým portálům a svážné štole, po kterých bude odvážen jak výrub z tunelu, tak navážen nový materiál na stavbu,“ řekla E15.cz projektantka společnosti Sudop Praha Kateřina Hladká.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek