Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Šéf Applu věští revoluci v nakupování: Sázka na rozšířenou realitu rozmetá zažité pořádky

Šéf Applu věští revoluci v nakupování: Sázka na rozšířenou realitu rozmetá zažité pořádky

Čeká nás revoluce. Rozšířená realita v telefonech naprosto změní naše nákupní návyky, tvrdí výkonný ředitel společnosti Apple Tim Cook v rozhovoru pro britský deník Independent. „Nezůstane v tomto ohledu kámen na kameni,“ dodává šéf technologického gigantu. 

Rozšířená či augmentovaná realita, která umožňuje přidávání virtuálních objektů do reálného světa na displeji telefonu, již nakupování pomalu mění. Například nákupní dům IKEA přišel s aplikací, kde si zákazníci mohou ve svých zařízeních zkoušet, jak jim zapadnou výrobky společnosti do jejich domovů. Na obrazovkách iPhonů a iPadů si mohou nábytek firmy různě v bytě posouvat, otáčet či měnit.

Apple na rozšířenou realitu sází hodně peněz; podle firmy jde o fenomén, který zásadně změní přístup k telefonům. „Vzpomeňte si, jak v roce 2008 Apple přišel s aplikací App Store. Lidé tomu tenkrát také nevěřili, chvíli trvalo, než se koncept uchytil. A to samé nyní čeká augmentovanou realitu. Zatím je nenápadná, ale půjde o velkou věc,“ tvrdí Cook.

Společnost Apple totiž nedávno představila vývojářský balíček ARKit, který vývojářům umožňuje, aby mohli programovat své aplikace pro rozšířenou realitu. Firma tak pokračuje ve svém úspěšném modelu – pouze připraví programátorské prostředí, a pak již nechá nezávislé developery, aby připravovali konkrétní aplikace, které firma nabízí ve svém obchodě.

„Naše konkurence se nás snaží v důrazu na augmentovanou realitu napodobovat, ale nemají takovou prezenci na trhu, jakou máme my,“ myslí si Greg Joswiack, viceprezident společnosti pro marketing. „A o tom je Apple, o integraci toho, že mezi lidmi jsou stovky milionů přístrojů iPhone schopných rozšířenou realitu výpočetně utáhnout a že firma zároveň nabízí vhodné prostředí pro kreativitu a vlastní software. Na pozadí toho všeho je pak obchod aplikací,“ doplňuje Cook.

Tím, že Apple vyrábí k augmentované realitě jak software, tak i hardware, jej posouvá do silné tržní pozice. A je tak jen otázkou času, kdy společnost přijde se speciálním zařízením určeným výhradně na technologii augmentované reality – například ve stylu Google Glasses. Cook však tvrdí, že v tomto ohledu není kam pospíchat.

„Nepotřebujeme být v tomto ohledu první,“ říká výkonný prezident. „Chceme být nejlepší a dát lidem prožitek, který si zaslouží. Navíc si myslím, že produkty, které na trhu vidíme nyní nebo které se tam objeví v průběhu nejbližších let, nebudou něco, nač bychom my v Applu mohli být hrdí nebo s čím budou lidé spokojení. My si počkáme, a uděláme to pořádně,“ uzavírá Cook.

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek