Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Škoda Auto začala svého nového Kodiaqa montovat na Ukrajině, vyrábět ho chce i v Číně

Škoda Auto začala svého nového Kodiaqa montovat na Ukrajině, vyrábět ho chce i v Číně

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto začala v minulém týdnu montovat nové SUV Kodiaq také na Ukrajině, v závodě společnosti Eurocar v zakarpatském Solomonovu. Předtím ho vyráběla pouze ve východočeských Kvasinách. V nejbližších dnech bude Kodiaq uveden na ukrajinský trh, uvedl mluvčí Škoda Auto Tomáš Kubík. V Solomonovu montují škodovky od roku 2002, rozšíření produkce na facebooku přivítal ukrajinský premiér Volodymyr Hrojsman.

Automobilka se podle Kubíka v současnosti plně koncentruje na zavádění nového SUV na další trhy. „V blízké budoucnosti rovněž plánujeme zahájení výroby modelu Kodiaq v Číně,“ dodal Kubík.

Hrojsman označil zprávu o montování SUV Kodiaq na Ukrajině za důkaz, že země „přechází od surovinového typu ekonomiky k výrobě kvalitní, moderní, evropské techniky“. Vedení země pracuje na tom, „aby všichni ve světě věděli, že Ukrajina je spolehlivý a výhodný partner pro investice,“ napsal premiér.

Podle ukrajinského tisku se Kodiaq na Ukrajině bude nabízet s dvěma benzinovými a dvěma dieselovými motory s výbavami Ambition a Style. Závod v Solomonovu, které leží u slovenských hranic jižně od Užhorodu, montuje v současné době všechny modely mladoboleslavské automobilky. Podle agentury Interfax-Ukrajina je prakticky jediným stabilně fungujícím provozem pro výrobu aut na Ukrajině.

Škodovka letos vyrobí ve svém závodě v Kvasinách na Rychnovsku zhruba 70 000 vozů, v dalších letech o 5000 více. Z dosud získaných objednávek vyplývá, že nejžádanější verzí bude vůz s motorem 2,0 TDI o výkonu 140 kilowattů s pohonem všech kol ve výbavovém stupni Style. V únoru zaznamenala firma dalších 1300 objednávek na nové SUV.

Kodiaq je nejnovějším a největším modelem mladoboleslavské automobilky. Nabízí při délce 4,7 metru a šířce 1,9 metru zavazadlový prostor se základním objemem 720 litrů. Díky volitelné třetí řadě sedadel má jako první Škoda až sedm míst k sezení. Na výběr na českém trhu jsou čtyři motory TSI či TDI s výkony od 110 do 140 kW. Model se bude vyrábět i v Číně, která je největším odbytištěm automobilky.

Škoda Auto loni dodala zákazníkům rekordních 1 127 700 vozů, meziročně o 6,8 procenta více. Ve východní Evropě firma prodala 35 100 vozů, meziročně o 7,2 procenta více. V Rusku vzrostl prodej o 0,7 procenta, firma tam dodala zákazníkům 55 400 vozů. Letos v únoru zaznamenal ukrajinský trh nárůst o takřka 94 procent, v Rusku zvýšila Škoda prodej o 4,6 procenta na 4300 aut.

Ve třech českých závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí zaměstnává zhruba 27 000 lidí, z toho 2000 cizinců. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek