Trhu sdílené osobní přepravy kraluje Uber a Liftago. U většiny zákazníků rozhoduje cena

ČTK

bau

Cestující ve velkých městech mají dnes možnost kromě klasické taxislužby využívat i takzvanou alternativní taxislužbu, která u zákazníků boduje zejména nižší cenou za přepravu. Alternativní taxislužba ale čelí dlouhodobé nevoli taxikářů, kterým vadí zejména to, že za společnosti jako je například Uber jezdí řidiči bez taxikářské koncese, nemají auta evidovaná jako vozidla taxislužby a nemají taxametry.

Americký Uber

Byl založen v roce 2009 v San Francisku, působí v mnoha zemích světa a mnohde se dostal do sporu s místními samosprávami. V ČR působí od roku 2014 v Praze, od roku 2017 i v Brně. Uber tvrdí, že není taxislužbou, ale že nabízí spolujízdu v rámci sdílené ekonomiky. Lidé si přes aplikaci v mobilním telefonu mohou zavolat řidiče, který je odveze na požadovanou adresu. Partnerských řidičů je v Praze podle firmy kolem 2000. Řidiči jezdí buď pro společnost, nebo jako živnostníci ve vlastním autě. V prosinci 2017 rozhodl Soudní dvůr EU o tom, že Uber je přepravní služba, a musí tedy žádat o licenci a povolení podle příslušných zákonů zemí Evropské unie.

Krnáčová taxikáře neuchlácholila, ve čtvrtek chtějí kvůli Uberu znovu blokovat ulice Prahy

sinfin.digital