Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

V Číně seženete kondomy Trump. Budoucí prezident musí o značku tvrdě bojovat

V Číně seženete kondomy Trump. Budoucí prezident musí o značku tvrdě bojovat

S ochranou duševního vlastnictví je v Číně obecně problém. Teď se ale hraje o jednu z nejslavnějších značek na světě. Jméno Donalda Tumpa. To je v asijské zemi tak populární, že pod značkou Trump tam koupíte třeba i kondomy.

„Doufal jsem, že by mohl být Trump pleťový krém, Trump hydratační krém, Trump anti-aging a rozjasňovací sérum, nebo Trump balzám,“ vypráví o svých plánech 36letý Mao Yongjin.

Zvoleného amerického prezidenta zbožňuje už od školních let, kdy sledoval jeho televizní show The Apprentice (Učedník). „Moc se mi líbí jeho macho přístup. Je statečný, když říká, co si myslí. Pro muže je vzorem. Souhlasím s většinou jeho názorů, zvlášť na muslimy,“ vysvětluje Mao.

Na začátku roku vyplnil žádost o zaregistrování ochranné známky Trump na kosmetické výrobky. Teď se obává, že jeho návrh názvu série produktů pro muže neprojde.

Není však sám, komu nová role amerického realitního magnáta zkomplikuje život. Trump je v Číně takovým pojmem, že si ho za značku volí spousta tamních obchodníků. Na trhu seženete pesticidy, záchody nebo kondomy se značkou Trump. O jeho popularitě svědčí také obrovská socha kohouta s typickým Trumpovým účesem před obchodním centrem ve městě Tchaj-jüan.

Jasně mluví i statistiky. Za posledních 10 let úřady zaregistrovaly 126 takových značek. Jen letos přišlo 34 žádostí. Jak to však vypadá, zlaté časy Číňanům s výsledkem prezidentským voleb ve Spojených státech skončily.

„Kvůli volbám se Trumpovo jméno stalo v Číně známějším. Splňuje tak požadavek zákona, který nedovoluje používat jako název společnosti jméno veřejných osob, aby nedošlo k záměně nebo vytvoření negativního obrázku,“ vysvětluje právnička Zhou Dandan z advokátní kanceláře Unitalen, proč bude nyní mnohem více neúspěšných žadatelů.

Sám Trump navíc hodlá zintenzivnit boj za ochranu svého jména v Číně. Například v září vyhrál deset let trvající soudní bitvu s čínským občanem, který jej používal pro označení svých hotelů a nemovitostí.

Ne všechno ale nutně souvisí s budoucí hlavou USA. Třeba Wu Yue, manažer v investiční poradenské firmě, se pro značku rozhodl kvůli jejímu významu v karetní hře. Doufal, že i pro něj bude „trumfem“. Nebyla. Minulý měsíc úřady jeho žádost zamítly.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek