Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Ve sněmovně se rozhořel další boj o billboardy, Bendl chce sjednotit pravidla

Ve sněmovně se rozhořel další boj o billboardy, Bendl chce sjednotit pravidla

Poslanecká sněmovna v současnosti projednává pozměňovací návrh poslance Petra Bendla k zákonu o pozemních komunikacích, který sjednocuje povolování staveb na území obce. V současnosti existují dva režimy, které fungují podle toho, kdo vlastní přilehlé budovy. To vede k průtahům při povolování rekonstrukcí či výstavby. Podle Bendlova návrhu by obce mohli povolovat výstavbu podle toho, zda se nachází na území obce či nikoliv. Tedy takzvaně od značky ke značce.

Týká se to mimo jiné i billboardů, o nichž by nyní rozhodovaly pouze obce. Bendlův návrh rovněž stanoví, že billboardy nemohou být umístěny ve vzdálenosti do 250 metrů od dálnice a bez výjimek, které jsou v současnosti v platnosti. S tím ovšem nesouhlasí ministerstvo dopravy v čele s Danem Ťokem z hnutí ANO.

Podle webu týdeníku Euro jsou skutečné důvody Ťokova nesouhlasu s novelou údajně v tom, že ta jako první jasně stanovuje zákaz umístění billboardů ve vzdálenosti do 250 metrů od dálnice. A to bez jakýchkoliv výjimek, které umožňuje současná legislativa. Proti takovému opatření je tzv billboardová lobby. Součástí lobbistického uskupení je dle informací Euro.cz také americká mediální firma A.C.E. Media Ventures, která je zároveň i největším provozovatelem billboardů právě u českých dálnic.

Tato firma je i velmi činná v americké obchodní komoře, jejímž prezidentem byl dříve i ministr Ťok, proto se s A.C.E. Media Ventures právě přes komoru velmi dobře zná. A.C.E. dle svých dřívějších tvrzení je v případě, že Bendlova novela projde, připravena zahájit kvůli svým billboardům u dálnic jednu z největších arbitráží v historii České republiky.

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek