Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Česká televize a MF Dnes na ostří nože. „Článek v novinách je lživý,“ odráží kritiku ředitel Dvořák

Česká televize a MF Dnes na ostří nože. „Článek v novinách je lživý,“ odráží kritiku ředitel Dvořák

Česká televize se důrazně ohradila proti článku v Mladé frontě Dnes o tom, že si údajně najala tři PR agentury na vylepšení své pověsti za 12 milionů korun. Generální ředitel ČT Petr Dvořák označil text za lživý a plný účelového propojování jevů. Uvedl to na zasedání Rady ČT.

Článek v MfD uvádí, že Česká televize uzavřela politicky ožehavou smlouvu s PR agenturami AMI Communications, Bison&Rose a Stance, aby příští čtyři roky vylepšovaly její obraz u veřejnosti. Bison&Rose přitom spoluvlastní Miloš Růžička, který radí ministru vnitra Milanu Chovancovi (ČSSD). MfD donedávna vlastnil ministr financí Andrej Babiš (ANO) prostřednictvím své firmy Agrofert, kterou převedl do svěřenských fondů.

„Článek je snůška pomluv a účelového propojování jevů,“ uvedl Dvořák s tím, že mu to připomíná „estébácké“ postupy z 50. let.

Podle něj uzavřené dohody vycházejí z transparentní veřejné zakázky vypsané už v roce 2015 na základě předtím uzavřené rámcové smlouvy, a nelze je tedy spojovat se současným politickým děním kolem budoucnosti ČT nebo nadcházející volbou generálního ředitele ČT. Volba podle něj padla na dvě největší PR agentury v ČR a agenturu Stance, která patří do první desítky.

Agentury podle něj nemají vylepšovat image ČT, jak píše deník, ale pomoci televizi propagovat pořady na internetu, respektive na sociálních sítích, uvedl Dvořák.

Kdy bude nový šéf ČT?
Rada ČT zvolí nového generálního ředitele 26. dubna. Výběrové řízení vyhlásila na svém webu. Uchazeči mohou přihlášky podávat do 27. března a jejich seznam rada zveřejní o dva dny později. První kolo volby, které zúží počet kandidátů, se uskuteční 12. dubna.

Babiš si na ČT v poslední době několikrát stěžoval kvůli reportážím o jeho nákupu dluhopisů v pořadech 168 hodin a Reportéři ČT.

Kritika mířila i na vysílání k volbám v USA, podle ČT neoprávněně

Analýza speciálního vysílání k americkým prezidentským volbám, kterou si od agentury Mediatenor nechala ČT zpracovat, vyvrátila podle televize většinu výtek, které měla Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. RRTV Českou televizi dříve upozornila, že při vysílání porušila zákon.

Zpravodajství bylo podle RRTV nevyvážené a stranilo kandidátce Hillary Clintonové na úkor Donalda Trumpa. Při vysílání byl podle rady například manipulativně spojen obraz a slovo během reportáže o postoji amerických celebrit k oběma kandidátům.

Televize také v komentářích ve studiu nebo v předtočených příspěvcích dala podle rady prostor čtyřem americkým občanům, kteří byli všichni příznivci Clintonové a kritizovali Trumpa. ČT také využívala příspěvky americké televize CNN, která před volbami otevřeně sympatizovala s Clintonovou, uvedla vysílací rada. V několika případech údajně také nebyly komentáře odděleny od informací zpravodajského charakteru.

Podle ČT zadaná nezávislá analýza ukázala, že televize ve většině vytýkaných bodů nepochybila. Za pravdu dala RRTV pouze v jednom bodě ze šesti, a to v odvysílání manipulativního obrazu k zvukové informaci.

Podle šéfredaktora zpravodajství ČT Petra Mrzeny hodnotila RRTV jen výsek vysílání v délce pěti hodin z celkových 12 hodin. Podle něj ČT nevyužívala jen CNN, ale další zhruba dvě desítky zdrojů. Výběr hostů pak čítal 24 osob s diverzifikovanou názorovou orientací. Připustil jen částečné pochybení v okamžiku, kdy v komentáři zněla informace, že proti Trumpovi už mezi hvězdami vznikla i petice a v obraze byly zařazeny fotografie Trumpových podporovatelů Clinta Eastwooda nebo Chucka Norrise.

 

 

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek